QPSK

Witam, Szukam informacji o modulacji QPSK. W internecie znalazlem dosc niewiele. Najwiecej wspominaja w notatkach o telewizjach kablowych i satelitarnych, ale nie sa to powazne teksty. Znalazlem tez troche o samej matematycznej stronie QPSK, ale nie potrafie na tej podstawie stworzyc ukladu modulacji... a wlasnie taki elektroniczny chcialbym sobie opracowac. Opracowac = przeliczyc, zrozumiec, bo sam od zera go nie wymysle.

Czy wie ktos gdze moze znajde troche wiecej o tej modulacji (od strony elektronicznej)?

Pozdrawiam.

Reply to
pisztu

Na oko dosc dobre.

I to moze ci sie przydac

Z realizacja jest ciut gorzej - duzo mieszaczy trzeba, a w formie scalonej .. to co zwykle, klientow ponizej 100tys $ nie obslugujemy :-(

Ja się nie znam ale wydawało mi się, że QPSK łatwo zrobić przy pomocy modulatorów I-Q. I proszę RFMD robi RF2484 Direct Quadrature Modulator

800 - 2500 MHz. Cena ok 16$ ale chyba minimum 25szt.
Reply to
Mariusz Dybiec