Pytanka o ladowarki do aku, recyko+ itp

Witam Mam trzy pytania dotyczace akumualtorkow :

1) Mam aku 6V 12 mAh (do motorka - AGM chyba). Mam do tego ladowarke 6V 400 mA. No i na logike, ta ladowarka chyba duzo za slaba jest ? NA stronie producenta znalazlem ze sluzy do ladowania akku do 7 mAh. Czy jestem w stanie naladowac nia wogole swoj akku jak bede go ladowal ponad dobe (tak wychodzi 12 / 0,4 = 30h) ? Czy to jest za maly prad i naladuje go tylko powiedzmy w 30% ? 2) Chcialbym kupic akumulatorki typu recyko+ lub podobne. Posiadam ladowarke do akku ktora laduje lacznie pradem 2000 mA. Jak wloze 4 akku to na kazdy jest po 500 mA. Czy to prawda ze do tego typu akku stosuje sie prad ladowania wlasnie 500 mA ? Co bedzie jak bede ladowal tylko jeden akku czyli pradem 4 razy wiekszym ? Moge go uszkodzic/ mniej sie naladuje/skroci sie zywotnosc ? 3) Poleci mi ktos ladowarke do akku AA ktora spelni 3 wymogi : jak najmniejsza, zasilana kabelkiem takim jak kiedys do magnetofonow, 4 kanalowa. Cena niewazna. Jedyne co na razie znalalem to Camelion Slim ale nie jest to raczej hit nowosci, a po drugie w tej cenie to az nie chce mi sie wierzyc, ze jest taka jak z opisow wynika
- mozna kupic za jakies 60 zl).

Fantom

Reply to
Fantom

In the darkest hour on Tue, 27 May 2008 08:21:45 +0200, Fantom snipped-for-privacy@poczta.onet.pl.skasujto> screamed:

Nie pomyliły Ci się jednostki pojemności?

Stosuje się zazwyczaj prąd równy 0.1C (pojemności).

Skrócić żywotność na pewno. Reszta zależy od wykonania akumulatora ;)

Z czystym sumieniem mogę polecić tylko taką, która nie spełni - BC-700.

Reply to
Artur M. Piwko