Pytanie do?? podstawowe - zsumowanie dwóch napi?? z zasilaczy sieciowych

Cześć Pytanie dość banalne, jednak jeszcze tego nie próbowałem. Potrzebuję napięcie 24 V, a nie chcę wydawać 70 zł. na zasilacz. Czy ktoś próbował (ja jeszcze nie :-) Połączyć szeregowo dwa wyjścia zaslilaczy sieciowych 12V (t.j. bateryjki) ...

Wdzięcznym byłbym za odpowiedź , ew. dlaczego nie można tego zrobić...

Pozdrawiam

Reply to
wonderland

[...]

Trzeba przyjąć wydajność prądową takiego źródła jak słabszego zasilacza. Jeśli są to zasilacze stabilizowane należy zabezpieczyć się przed przepolaryzowaniem jednego z nich dając równolegle do wyjść obu zasilaczy diody w kierunku zaporowym.

Reply to
Bogdan Gutknecht

Bylo na grupie jakies 3 tygodnie temu. Poszukaj. W skrocie -- mozna. Tylko daj diody i wiedz, ze wydajnosc pradowa bedzie rowna wydajnosci prodowej tego slabszego.

m.

Reply to
Martin Lukasik