Przezroczysty bluetooth uart

Cześć.

Allegro zasypane jest HC05, jednak nie pasuje mi ten modulik głownie dlatego że nalezy go wczesniej konfigurować poleceniami AT.

Interesuje mnie bardziej serial na bluetooth ktory podpinam pod tx/rx i jazda. Widoczny w systemie jak normalny tty.

Dwa pytania:

1) Czy HC05 mozna w jakiś sposób tak skonfigurować (np. podać napięcie na pin, etc). Czytam datasheeta i nie widzę. 2) Czy istnieje cos w rozsadnej cenie <50zł co jest modulikiem całkowiec przezroczystym?
Reply to
Sebastian Biały

głownie

Ja używam btm-222. Domyślnie jest już skonfugurowany, po włączeniu zasilania i połączeniu z masterem na tx wpisuje CONNECT i robi się przezroczysty.

Reply to
Marek

A więc nie jest przezroczysty w formie jakiej potrzebuje :D

Ma się nic nie wpisywać. Odpalam zasilanie i linie tx/rx mają od razu dzialać poprawnie.

Mogę to osiągnąc biorąc HC05, wstawić po drodze atmegę która wykona magiczne zaklęcia, ale to ostateczność.

Może rozjaśni to powód dla którego to chcę zaimplementować: chciałbym podpiąć taki bluetooth do robocika na arduino który robimy z dzieciakami. Idealnie gdyby można było przepchnąc po tym zarówno programowanie jak i zwykly uart do sterowania bez zmiany bootloadera itp dupereli. Tak samo jak po kablu USB (tak, jest problem z resetam, dlatego spodziewam się że dostanę jedna linię więcej niż tylko tx/rx).

PS. Gotowe arduino z bluetooth są absurdalnie drogie i nie pasują mi (potrzebuje w rozmiarze nano).

Reply to
Sebastian Biały

Nie wiem czy taki znajdziesz. Generalnie tak działają chyba wszystkie. Jeśli połączenie bt nie jest zestawione to moduł przyjmuje polecenia AT (konfiguracyjne) jeśli master zestawi połączenie to staje się przezroczysty, analogia jak ze zwykłym modemem. Nie bardzo może być przezroczysty gdy nie ma zestawionego bt - bo z czym ma być ta "przezroczystość"? Mastera wtedy nie ma...

Reply to
Marek

Kabel do rs232 też może nie być wpiety i mamy ten sam kłopot.

Ogladam dokumentację do HC-06 ale za diabla nie wiem czy ten modulik potrafi się sparować z komputerem i przejśc w tryb przezroczysty bez udziału uC. Chińskie dokumentacje są takie ... czytelne ...

Reply to
Sebastian Biały

A musi być BT? Bo modulik WiFi->UART/GPIO/PWM za <$8USD wydaje się być ciekawszy, bierze tylko max 300mA na 3V3 zasilaniu:

ma "transparent UART mode" chyba właśnie to co potrzebujesz:
19, "2.2 Work Mode: Transparent Transmission Mode".

Reply to
Pszemol

Nie musi. Chwilowo uzywam jednokierunkerj komunikacji na 433. Ale czas na level up.

Okay, ale gdybym miał wybierać się w wifi, to chyba postawił bym normalny port TCP.

Zerkne. Myslę jednak że to za dużo kombinowania, BT wydaje się wręcz zaprojektowane w tym celu.

Reply to
Sebastian Biały

BT wydaje się dla mnie krokiem wstecz :-)

Mówisz o przejściu z malucha do wifi przez warstwę Wired Ethernet? 8-)

Jeśli Twoje urządzonko ma już port Ethernetu kablowego to może miałoby to sens, ale przeważnie jest to totalny overkill: samo trafo

  • RJ45 zajmuje dużo miejsca, nie mówiąc już że zwykle PHY jest poza prockiem - i potem moduł WiFi też musi mieć zdublowane RJ45, trafo, PHY - a po jasną cholerę cała ta zabawa jak Ty chcesz przesłać parę bajtów tam i spowrotem i pomachać kilkoma pinami? Wystarczy TTL UART czy GPIO/PWM i samowystarczalny moduł wifi.

A od strony komputera, jak rozmawiasz z tym swoim urządzeniem na BT?

Bo mając ten moduł wifi z GridConnect robisz po prostu z linii poleceń tak: telnet 10.10.100.254 8899 I siedzisz przed UARTem swojego urządzenia... A jako bonus masz możliwość routingu na zewnątrz dla dostępu do malucha spoza swojego domu, ba - z drugiego końca świata...

Reply to
Pszemol

A tu jest zdaje się bardzo podobna wersja: USR-WIFI232-T, chyba zbudowana na tym samym procku co HF-LPT100:

Pszemol

Pszemol

Chcę aby było widoczne jako /dev/tty* (lepiej) albo /dev/rfcomm* (gorzej).

Reply to
Sebastian Biały

Tak też zrób.

Ty po prostu chesz takie esp8266 tylko na BT. Nie znam takiego :)

Reply to
sczygiel