Przetwornica transformatorowa na MC34063

Reply to
Sylwester Łazar

Autor pisał o jednoprocentowej tolerancji. Zrobiłem parę eksperymentów z wlutowywaniem w płytkę (oczywiście poczekałem do wystygnięcia). W każdym przypadku zmiana była większa, także na tych sprzed ćwierci wieku. Na starszych nie próbowałem.

Pozdrawiam, Paweł

Reply to
Paweł Pawłowicz

O metalizowanych 1%. Węglowych o takiej tolerancji sobie nie przypominam a stary jestem... Zauważ, że jak tylko napisał o niestabilności, to pierwsze, o co zapytałem, to właśnie o rezystory węglowe...

Węglowe stosuję tam, gdzie zmiana nawet o 10% nie jest krytyczna.

Chyba jednak nie do końca. Wyraźnie napisał, że zmierzył kilkadziesiąt sztuk węglowych i wybrał najbliższy wartością do tego ze schematu. Takie postępowanie nie ma sensu.

Ja też...

[...]

To jasne.

P.P.