Przerwana tasiemka do ekranu 3,5' L

Witam,

Mam urządzenie z ekranem 3,5 calowym LCD i akurat musiałem przerwać część tasiemki z sygnałami, która z LCD wychodzi. Zrobiłem to dla rozgałęziającej się dwużyłowej części doprowadzającej zasilanie dla podświetlania LCD. Ekran pracuje ale właśnie tak - bez podświetlania.

I teraz mam kłopot - jak to naprawić (jeśli się da)?

Próbowałem rozebrać ekranik LCD ale wygląda na to, że tasiemka jest wtopiona więc wymienić jej raczej nie da rady. Ponieważ mam tylko dwie żyły do połączenia na osobnym rozgałęzieniu (tylko z tymi dwoma żyłami) najlepiej byłoby zdrapać część izolacji i je zlutować ze sobą.

Jak to dobrze zrobić nie mam pojęcia. Może ktoś miałby jakąś dobrą sugestię?

Pozdrawiam i dziękuje,

Radek

Reply to
Radek

IMO polaczylbym oba punkty koncowe laczenia tasiemka - jesli to sie nie da to poszukalbym jak najcienszego drutu w emalii (DNE 0,1 - 0,06), oczyscil go z izolacji, potem oczyscil tasme z izoalcji i deliktanie tak by nie uszkodzic wiecej tasmy polaczyl mostkiem z tegoz drutu oba punkty po przeciwleglych koncach tasmy. Potem nakleic na to pasek tasmy izolacyjnej tak by wzmocnic miejsce przerwania...

Reply to
PAndy

Użytkownik "PAndy" <pandrw_cutthis snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:e573ui$d51$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

to zależy czy tasiemka jest z napylonym grafitem czy normalna miedź, jak grafit to trochę problem masz jak na miedzi to delikatnie zdjąć warstwę izolacyjną, ja używam szlifiereczki z bardzo drobnym kamieniem

Reply to
blur

Użytkownik "PAndy" <pandrw_cutthis snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:e573ui$d51$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

Powitać Podczas lutowania jeżeli istnieje możliwosc umieść jakąś miedzianą blaszke pod folią, w pewien sposób zabezpieczy taśmę przed przegrzaniem. Pozdrawiam Piotr.

Reply to
Piotr Grzesiak