Przejściówka m-jack / chinch

W dniu 2017-10-12 o 17:38, sirapacz pisze:

Nie twierdzę, że z tego wątku *wszystko* rozumiem, ale jedno na pewno: to że gdy zrobię tak jak piszesz, to uzyskam jakiś-tam "test audio-możliwości" owych 2 kapryśnych cinchów, ale... Nie będę miał obrazu, no chyba że podłączę drugi monitor (zostawię to sobie na podkurek*)

(*)podkurek - posiłek "na pianie kur / koguta"...

Reply to
JaNus

W dniu 12.10.2017 o 08:29, ajt pisze:

Przecież podał SAMSUNG‑LV32F390FEWXEN

Reply to
Jingiel

Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości news:59dfb389$0$651$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Piejo kury piejo...

:)

Reply to
HF5BS

Dnia Thu, 12 Oct 2017 20:25:11 +0200, JaNus napisał(a):

Ale zrob to i zobacz czy wejscie dziala.

Bedzie jak punkt wyjscia do dalszej walki.

W dniu 2017-10-12 o 21:22, J.F. pisze:

Nie będzie, bo gdy do danego wejścia nie jest podpięty żaden "nadajnik" (sygnału) to ten sprytny monitor to wykrywa, i nie pozwala włączyć takiej "ścieżki" sygnałowej. Kaplica!

Reply to
JaNus

W dniu 2017-10-12 o 20:45, Jingiel pisze:

No podał, ale dopiero kilka godzin po powyższym pytaniu :)

Reply to
ajt

ok kumam. to idź szukać jakiegos urządzenai - pojedynczy sygnał composite podłączony do któregoś wejścia (Y) powinien dać obraz lub co najmniej oszukać monitor by dał się przełączyć.

Reply to
sirapacz

Dnia Thu, 12 Oct 2017 21:58:04 +0200, JaNus napisał(a):

Na pewno nie masz w monitorze wejscia mini-jack ? Instrukcja opisuje ... czyzby byly dwie wersje ?

W dniu 2017-10-12 o 22:43, sirapacz pisze:

No dobra, przypomniałem sobie, że nieużywany i zapomniany stoi w kurzu odtwarzacz DVD, z całą szeeeeroką gamą gniazd we/wy. Podpiąłem go, i (faktycznie) udało się uzyskać dźwięk na tych cinchach audio. Czyli: niby "sukces" jest, ale... tylko niby. Bo choć przez użycie tych 2+3 wejść component-owych dźwięk uzyskać się da, to tylko i wyłącznie wtedy, gdy one są "czytane" (w danym momencie!) przez monitor. Czyli muszą być wybrane jako "ekran podstawowy" (co robi się bez trudu), albo, używając funkcji PiP - jako "ekran PiP" (czytaj: pomocniczy, czy też "podglądowy"), acz z dodatkowym ustawieniem, że dźwięk ma być pobierany z owego "podglądowego" właśnie. No i problem jest taki, że choć componentowe jet w użyciu, i leci po nim sygnał "karmiący" monitor, to tegoż sygnału nie mogę (wyszarzone) wybrać jako "podglądowe" wejście PiP! A czemu tak? / A czemu tak? A temu tak, że był on papierowy / (Bułat Okudżawa)

No dosyć to zawiłe, ale całość sprowadza się do tego, że dźwięku z PC-ta tym sposobem nie zassam (no, chyba że zrezygnuję z PC-towego obrazu!), po prostu horrendum, inżynierowie od Samsunga chyba ocipieli! Wszak jeśli są już gniazda (co trochę wszak kosztuje) to ich *dobre* wykorzystanie (za co już, w tym wypadku - odpowiada soft!) polegałoby na zaoferowaniu jak najszerszego spektrum możliwości. A tu one zostały bezsensownie przykrojone do sytuacji incydentalnej, a w większości przypadków tych istniejących gniazd wykorzystać się zwyczajnie nie da.

Natomiast wykonany (za Waszą zachętą) powyżej opisany "test" - pozwolił stwierdzić, iż owe wejścia audio - nie są uwalone. Ale co mi po nich, gdy Samsung zarezerwował je do jakich "wyższych celów"?

Reply to
JaNus

W dniu 2017-10-13 o 09:51, J.F. pisze:

Luuuudzie! Wybaczcie... Oślepłem, zaniemogłem, zamuliło mnie, gdzie mój geriavit??

Nawał nowych informacji w instrukcji, konieczność ich selekcji, spowodowały, że niektóre jej fragmenty przeczytałem po łebkach, /mea culpa!/ i przeoczyłem fragment istotny dla sprawy. Na swe usprawiedliwienie zaznaczę, że prócz przewertowania (dość pobieżnego) instrukcji w całości, to prowadziłem jej kwerendę "na wybrane tematy", za pomocą funkcji wyszukiwania w tekście. I wśród słów kluczowych najczęściej wstawiałem różne kojarzące mi się z odtwarzaniem dźwięku. W tym oczywiście "jack'. I niczego mi pomocnego - znaleźć się nie udało, dopóki "J.F." nie przydusił mnie tak obcesowo postawionym pytaniem.

Znalazłem te wejście, gdy już wiedziałem gdzie ono jest (z instrukcji), i usprawiedliwia mnie (nieco) fakt, że wygląda na jakiś przycisk, a jeśli uznać, że to jednak gniazdo, to w znikomej mierze podobne do typowego jacka, lecz bardziej na jakiegoś Placka, a może nawet Plancka...

Wszystkim uczestnikom wyrażam skruchę, za nad-użycie ich cennego często-gęsto czasu. Ale znów będę miał pytanie o podłączenie monitora, lecz założę na to nowy wątek.

Reply to
JaNus

Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59e07b46$0$5161$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 2017-10-13 o 09:51, J.F. pisze:

I dlatego podobne pytania zaczynamy od podania typu monitora i linku do instrukcji, a nie pisaniu ze niepotrzebny :-P

I gra, czy mamy kolejne problemy ? :-)

Przeciez tam wyraznie jak dla malpy narysowane, i szybko do znalezienia po wyszukaniu "audio" :-P

Choc liczylem na znalezienie jakiegos "wyboru zrodla audio" ... moze trzeba bylo szukac "dźwięku".

Jasna sprawa - monitor duzy (no, sredni), a dziurka malutka :-)

Cos tam sie czlowiek przy okazji dowiedzial.

A Ty masz teraz dwie zagwozdki:

-jak uzyskac video przez DP, bo jakosc powinna byc nieco lepsza niz przez SVGA.

-czy jak sie juz podlaczysz z video, to bedzie transmitowal audio czy nie ...

cieszymy się, że problem rozwiązany:)

Reply to
sirapacz

W dniu 2017-10-13 o 11:14, J.F. pisze:

No jakoś nie miałem... śmiałości. No bo wychodziło by (i tak właśnie, niestety wyszło) że oczekuję, iż ktoś specjalnie dla mnie (i *za mnie*!) czytać będzie instrukcję. Myślałem, że problem jest ogólniejszy, zaś najbardziej obawiałem się werdyktu, że sprzęt jest uwalony. Przeze mnie (bo pracowicie po-podłączałem uziomy)...

Dźwięk jest, acz te głośniki monitorowe to po prostu jakieś nieporozumienie: kiepskie soprany, zaś basów po prostu nie ma wcale. To już Lepsze te małe kolumienki przy-komputerowe, co to je mam od baaardzo dawna, ale w konfiguracji z tym nowym monitorem to one się po prostu nie mieszczą w "umeblowaniu". Chyba by warto (bo ja wiem?) szarpnąć się na jakiś subwoofer, wszak nie musi stać na stole, a pod nim to za bardzo zawadzał nie będzie.

Monitor jest, jak dla mnie, póki nie przywyknę, po prostu przytłaczający: 32 cale. Acz jako TV to na kolana nie rzuca. A dziurka nie to, że malutka, ale ma dziwny kształt, bo nieco tak "do przodu" sterczy z niej kwadracik (to, że z dziurką umykało mym zmysłom), więc wygląda raczej jak przycisk, a nie żaden mini-jack.

Odpuściłem sobie DisplayPort (problem wyglądał na mocno złożony), i zamieniłem przejściówkę na następującą: DVI-D / HDMI, która działa dzięki temu, że komp został wyposażony (najwyraźniej na specjalne zamówienie poprzedniego użyszkodnika, bo w standardzie tego nie ma) w dodatkową kartę graficzną, z DVI-D właśnie. O czym instrukcja oczywiście nic nie wiedziała.

Ta droga oferowana przez wspomnianą przejściówkę, czy też raczej przez samo gniazdo DVI-D — transmisji dźwięku nie przewiduje, no ale ten idzie już via jack-jack... Podsumowując: wszystko gro, i koliduje (powiedzenie S. Michalkiewicza, zaczerpnięte z kminy)

Reply to
JaNus