Protel i tło z bitmapy przy rysowaniu

Czy jest jakaś możliwość w Protelu/Altium Designerze "podłożenia" bitmapy pod rysunek ścieżek? Mam zeskanowany obrys płytki i chciałbym go przenieść do Protela. Ewentualnie gdybyście polecili jakiś program, w którym mógłbym taką operację dokonać? (Wiem, że w Corelu, ale to chyba armata na wróbla).

Dariusz Żołna

Reply to
Dariusz Żołna

Zeskanowany obrys plytki ?

Napisz po polskiemu co chcesz uzyskac , bo obrys plytki to kilka ruchow myszkom.

Reply to
NoName

NoName pisze:

Może prostokątny. A kształt który potrzebuję przenieść jest nieregularny. Odrysowany na arkuszu kartonu z miejsca w którym ma znaleźć się płytka, teraz musi być przeniesiony do Protela.

P.S. Po polsku to będzie "myszką" ;)

Dariusz Żołna

Reply to
Dariusz Żołna

Dariusz Żołna pisze:

Patrz Redefine Board Shape i myszka w dlon.

Reply to
NoName

Poszukaj freeware "bmp2pcb.exe". K.

Reply to
John Smith

Dariusz Żołna pisze:

Protel importuje pliki DWG a takowe mozesz wyexportowac chyba z Corela jesli nie masz autocada problemem pewnie bedzie przejscie z cali na mm.

I tak w koncu bedziesz musial zrobic recznie Board Shape pod ta bitmapa.

Reply to
NoName

John Smith pisze:

Niewiele mi to da. W AutoCadzie jest taka opcja jak potrzebuję, liczyłem na to, że w Protelu znajdzie się podobna. Na razie dałem robotę koledze z AutoCadem, a na razie mam czas na przemyślenie jak to robić w przyszłości.

Dariusz Żołna

Reply to
Dariusz Żołna

Jak niewiele? Odwali najważniejszą robotę. Masz bitmapę, przekonwertować do postaci monochromatycznej i dalej bmp2pcb. Umieszczasz na dowolnej warstwie i masz podkład. Dokładnie tak jak chciałeś. Czego potrzeba jeszcze? K.

Reply to
John Smith

John Smith pisze:

Potrzeba jeszcze żeby milimetr to był milimetr, a nie piksel pięcioma milsami :)

Dariusz Żołna

Reply to
Dariusz Żołna

To nie potrafisz zrobić _liniowego_ przeskalowania? Mamy pomóc? K.

Reply to
John Smith