prosta magistrala między dwoma AVR

Chciałbym połączyć dwie - trzy kostki AVR wykorzystując ich interfejsy szeregowe. Całość ma pracować w samochodzie, z tym że jeden moduł w kabinie, drugi w komorze silnika a trzeci w bagażniku. Jak prosto i tanio skonstruować magistralę ? Prędkość transmisji nie bedzie duża (z 1200 bodów wystarczy), przez zakłóceniami zabezpieczę się kontrolą programową. Myślę tylko o fizycznym interfejsie. Najbardziej podobałby mi się jakiś jednoprzewodowy (mikroprocesorki oczywiscie ze wspólną masą = masie samochodu). Ale bezposrednie połączenie TX i RX układów może być zbyt nieodporne przed przepieciami (spalenie). Co możecie polecić ?

Reply to
William

A może RS485 - stosunkowo odporny na szumy, gotowe kostki fulduplex, wiele odbiorników i nadajników na wspólnym łączu, relatywnie tanie. Do podpięcia bezpośrednio pod wy. USART, pozostanie tylko do rozwiązania programowego sprawa kolizji przy nadawaniu. zylex

Reply to
ZyLex

Użytkownik "ZyLex" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:de20ck$jlf$ snipped-for-privacy@panorama.wcss.wroc.pl...

A jak się zachowa RS485 w połączeniu jednoprzewodowym (druga linia do masy samochodu). Czy on nie potrzebuje przypadkiem skrętki ?

Reply to
William

Użytkownik "William" snipped-for-privacy@ma.mnie.pl> napisał w wiadomości news:de3rbq$dil$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

RS485 nie będzie pracował w połączeniu "jednoprzewodowym". Rzeczywiście wymaga on "skrętki" bo bazuje na transmisji różnicowej w związku z tym nie wymaga łączenia mas układów nadajnika/odbiornika. Wydaje mi się, że jest to rozwiązanie najlepsze (z tych prostych ), ewentualnie możesz pomyśleć o rozwiązaniu ze sterowaniem prądowym.

galahard

Reply to
galahard