programowanie M95160

Powiedzcie mi jakim programatorem zaprogramować eeprom spi M95160 ? Darek

Reply to
dolczak

Sam podrabiany programator do dostania na aliexpress.

Reply to
heby

I jeszcze to:

Ale tak zupełnie na marginesie: mam ch341A i użyłem na kilkudziesięciu pamieciach spi. Powiedzmy że szanse na poprawne przeczytanie/zapisanie nie są == 100%, a szczególnie z klipsem na taśmie. Unikam jeśli mogę tego programatora. Ale może Ci zadziała.

Reply to
heby

Mi tam dupę uratował, jak "Morele" wysłało mi procesor i płytę z BIOS'em starym nie obsługującym procesora który kupiłem u nich (i całą resztę gratów zresztą też). Wellon VP-590 ani VP-596 nie ruszało tego BIOS'u.

W sumie to wszystkie sklepy ze sprzętem komputerowym są gówno warte bo ani jeden nie podaje wersji BIOS i można się zdziwić.

Reply to
Irokez

W zasadzie BIOSy jako tako programuje. Natmiast poddał się na bardziej egoztycznych rzeczach, jak np. kilka kostek z płytek z armem. One maja zupełnie inne typy niż BIOSy. Przyznam że nie spisywałem, wiec przyładami nie rzucę, ale co odczyt to kilka bajtów poprzestawianych. Katastrofa, kosztująca mnie tygodnie kombinowania.

Zabawnośc ogólnie jest głebsza. Jakim cudem, mając na pokładzie płyty głównej całkiem wypasiony procesor, obsługujący ją, nie można przestawić tej płyty głównej w tryb "bez głównego cpu" i pobrać update z pendrive? Dla mnie to niepojęte. Intel wciska w swoje chipsety i procesory całe unixy [1]. To niech choć producentci płyt głównych wcisną byleco, jakiś żałosny DOS, w swój scalak sterujący.

Aż się boje pomyśleć nad taką innowacją jak BIOS w podstawce ...

[1]
heby