programowanie AVR device not responding

Do tej pory programowalem bez problemu at90s2313 za pomoca zwyklego kabelka polaczonego z portem LPT tak jak w programatorze bascoma programem avrdude. Ale teraz ciagle dostaje taki komunikat:

avrdude.exe: AVR device not responding avrdude.exe: initialization failed, rc=-1 avrdude.exe: AVR device initialized and ready to accept instructions

Reading | ################################################## | 100% 0.00s

avrdude.exe: Device signature = 0x000000

Jakie moga byc tego przyczyny?

To sie stalo mniej wiecej po tym jak na probe uzylem ispprog ale i tak bez rezultatu(?), wiec pierwsze co mi przyszlo do glowy ze moze zmienily sie fuse bity. Wtedy wzialem drugi uC i sprobowalem go zaprogramowac avrdude i kicha bo drugi uC nie ruszany przez ispprog reaguje tak samo. Sprawdzalem woltomierzem ze na pinach miso mosi sck cos tam sie pojawia a na resecie jest 0. Wiec nie wiem w czym moze byc problem. Pomozcie.

Reply to
gem

Sprawa sie wyjasnila. Moja glupota nie zauwazylem ze dwa przewody sie zwarly.

Reply to
gemay

podczepie sie tylko pod watek i dla ostrzezenia innych przed glupota i niewiedzia, napisze, ze dzis po pol godziny szukania przyczyny a potem przegladaniu grupy odkrylem ze MISO i MOSI od SPI w Atmega 128 to nie te same nozki co MISO i MOSI podczas programowania ISP

Tomek

Reply to
tomm

tomm napisał(a):

:-) Problem wraca równomiernie co miesiąc czy dwa. Chyba powinien stać się podstawowym akapitem grupowego FAQ.

Reply to
Adam Dybkowski