Programator 770 do pralki

moze zasilajace silniczek - mam schemat chyba tej pralki , ale w domu, ale tez widzialem go an sieci, wiec radze poszukac

Reply to
Grzegorz Kasprowicz

OK dzieki mam juz schemat tylko ze podobno sa stre i nowe wiazki kabli a ja nie wiem czy to nowe czy stare:( Moze ktos powie czum sie roznia?

Dzieki z gory

POzdr MAciek

Reply to
Moskit

Wed, 10 Sep 2003 00:02:04 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "Moskit" <mackukla[nospam]@interia.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Absolutnie nie jest NTG.

Zobacz czy przypadkiem nie jest uszkodzony silniczek napedu programatora. W mojej pralce (PDG-585 Gracja) po paru latach uzytkowania magnes tego silniczka po prostu ... popekal na kilka kawalkow. Na poczatek najlepiej podlacz miernik (jak nie masz to mala zarowke na 220V) zamiast silniczka i zobacz czy silniczek dostaje napiecie. Jezeli tak to padniety jest wlasnie on.

Reply to
BLE_Maciek

Mysle ze silniczek powinien byc dobry bo zakladalem nowy programator - moze zle podlaczylem :( jakby mi ktos mogl powiedziec jak prawidlowo powinine byc podpiety chociaz wydaj mi sie ze dobrze go podpiolem Jak pralka jest wlaczona to slychac w nim takie pukanie jakby chcial sie krecic ale niestety sie nie kreci. Acha i jeszcze jedno silniczek to blaszane okragle pod spodem programatora? (chce sie upewnic)

Pozdr Maciek

Reply to
Moskit

może silnik jest ok, tylko jest tam jeszcze elektromagnes blokujący programator np. na czas grzania wody etc... i to on nie dostaje / dostaje ciągle napięcie?

tak

Reply to
Marek Lewandowski

Wed, 10 Sep 2003 11:26:29 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "Moskit" <mackukla[nospam]@interia.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Nie wiem gdzie u Ciebie jest on umieszczony (u nas akurat wymienial ten silniczek nasz znajomy ktory naprawia pralki wiec tez dokladnie sie nie orientuje), ale silniczek jest okragly i ma obudowe z takiej zoltawej blachy. Srednicy ma gdzies tak ok 6 cm. A moze skoro puka a nie kreci to wlasnie programator jest uszkodzony mechanicznie ? Odczep silniczek i zobacz czy sie kreci bez programatora, jezeli tak to masz cos nie tak z mechanika programatora. Silniczek mozesz tez przetestowac wlaczajac go zwyczajnie pod 220V AC.

Reply to
BLE_Maciek

Wed, 10 Sep 2003 15:43:13 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "entroper" snipped-for-privacy@CWD.spamerom.poczta.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

IMHO gdyby trzymal przekaznik/elektromagnes blokujacy programator to programator by wogole sie nie poruszal, a co za tym idzie nie byloby tez obrotow bebna.

Reply to
BLE_Maciek

Wednesday, September 10, 2003, 4:00:31 PM,BLE_Maciek nastukał(ła):

> [...]

B> IMHO gdyby trzymal przekaznik/elektromagnes blokujacy programator to B> programator by wogole sie nie poruszal, a co za tym idzie nie byloby B> tez obrotow bebna. Byloby. Programator generuje tez swoja czescia przy samym silniku obroty bebna. Blokowany jest natomiast przebieg programu (termostaty w pozycji "zimnej" zalaczaja cewke ktora blokuje czesc odpowiedzialna za postep programu, i calosc "mieli" prawo-lewo a programator stoi - poki nie nagrzeje sie woda i nie rozlaczy sie termostat - puszcza cewke i program rusza dalej. W czasie tego zatrzymania pralka caly czas wykonuje obroty bebnem.

Reply to
=?Windows-1250?B?o3VrYXN6IEJvbGVzdGE=?=

Wednesday, September 10, 2003, 5:23:20 PM,entroper nastukał(ła):

e> Łukasz Bolesta napisał(a) w wiadomości:

e> dokladnie tak. A co 4-y (albo 8, tez juz nie pamietam) pelne obroty tej e> "szybkiej" czesci (kazdy obrot odpowiada 4-em cyklom lewo-prawo bebna) e> nastepuje popchniecie (lub nie) bebna z programem. A ta przekladnia to e> arcydzielo :))) Kiedys mi sie wysypala na stol i teraz jestem obeznany :)) Przeskoczenie o zabek jest po minucie - chyba ze programator jest zablokowany - wtedy sekwencje sie powtarzaja w kolko.

obroty intensywne - 12 sek w lewo, 3 sek przerwa,

12 sek w prawo, 3 sek przerwa, i tak 2x w ciągu 1 min

obroty krótkie - 3 sek w lewo, 12 sek przerwa,

3 sek w prawo, 12 sek przerwa i tak 2x / min

Bio to obr jak delikatne tylko 1 raz /min

Reply to
=?Windows-1250?B?o3VrYXN6IEJvbGVzdGE=?=

Wednesday, September 10, 2003, 7:18:59 PM,entroper nastukał(ła):

e> Łukasz Bolesta napisał(a) w wiadomości:

e> Czemu uzywasz czasu ? Poniewaz takie zaleznosci czasowe w tej pralce wystepuja. To ze posluzylem sie sekundami nie oznacza od razu ze zamierzam mierzyc tu jakikolwiek czas - pralka to nie zegar. Czas poszczegolnych sekwencji w czyms trzeba bylo z obrazowac - ja posluzylem sie sekundami, i w tym akurat przypadku takie czasy wystepuja - sprawdz..

e> W programatorze nie ma zegara, a to ze wystepuje e> regularnosc czasowa jest skutkiem tego, ze silniczek obraca sie dosc e> rownomiernie. Nawet _bardzo_ rownomiernie... bo to silniczek asynchroniczny i jego predkosc obrotowa jest bezposrednio zalezna od czestotliwosci sieci i dokladnie dla danego sinika okreslona(zakladam ze zebatka nie jest na tyle wielkim dla niego obciazeniem, by spowodowac "spoznianie sie" wzgledem predkosci wirowania pola.

e> Algorytm mieszania lewo-prawo zalezy od wyciec na bebnie e> szybkiej sekcji programatora, ktora przelacza silnik lewo-prawo z krotkim e> odcinkiem wylaczenia. Oczywiscie nie ma problemu, by byly dwa rzedy wyciec e> przelaczane przelacznikiem rodzaju prania, Uzywasz tej wypowiedzi jak kontrargumentu przeciw... no wlasnie: Przeciw czemu?

e> ale zasady to nie zmienia. A czy zapreczylem w ktorymkolwiek zdaniu Twojej wypowiedzi? Skad wiec odpowiedz brzmiaca jak przeciwstawienie sie moim slowom? Przeczytaj jeszcze raz swojego posta i sie zastanow czy cos w nim nie gra...

e> Rozbierz programator, wszystko ci sie wyjasni :) Wierz mi, robilem to juz bardzo wiele razy ;) Naprawialem kilka razy zarowno swoja, jak i kilka innych, tych konkretnie pralek. i przede wszystkim programator, bo procz czystej mechaniki/hydrauliki nie ma tam nic innych rzeczy ktore mogloby sie zepsuc - no jeszcze sie upalaly zaciski na grzalce. Wsuwki przy takiej mocy to nie byl najwspanialszy pomysl. a np. awaria elektrozaworow nie zdarzyla mi sie przy nich nigdy - przy innych owszem. A te ciekly z przetartych/nieszczelnych gum i padaly wlasnie programatory. A z kilku latwo da sie zlozyc jeden-dwa przy odrobinie sprytu. Nie mam ochoty sie wyklocac bo nie widze tutaj zadnego powodu do dyskusji - dla mnie produkcja "sztucznych powodow" to nic smiesznego. PLONK warning - coraz mniej ludzi Cie chce sluchac kolego...

Reply to
=?Windows-1250?B?o3VrYXN6IEJvbGVzdGE=?=

dowcip polega na tym, że to silniczek synchroniczny i dlatego względem pralki można zegarek regulować... :P

Reply to
Marek Lewandowski

ML> dowcip polega na tym, że to silniczek synchroniczny i dlatego względem ML> pralki można zegarek regulować... :P Uhm.. no widzisz i tu moje zaskoczenie bo zapomnialem ze synchroniczny tez bezszczotkowy :D Hohooo... no to czas poczytac spowrotem ;) Chyba mi wycieka pamiec ;P

Reply to
Łukasz Bolesta

Wednesday, September 10, 2003, 8:45:09 PM,entroper nastukał(ła):

<CIACH>

PLONK

Reply to
=?Windows-1250?B?o3VrYXN6IEJvbGVzdGE=?=

hehe, to jest dopiero merytorycznie. palant. plonk wzajemny

Reply to
entroper