produkcja urzadzenia z lcd "z nokii"

musze puscic produkcje pewnego urzadzonka, ktore zawiera m.in wyswietlacz lcd. Fajnie jakby byl graficzny, lub "symbolowy". Mam mozliwosc wyprodukowania "symbolowego" tzn z narysowanymi potrzebnymi znaczkami i koniec. Ale to bedzie sie wiazalo z wstawieniem wlasnego drivera do lcd, i calego zamieszania. A wymiarami idealnie by mi pasowaly wyswietlacze stosowane w komorkach... I cena jest niezla, zwlaszcza ze maja swoj gotowy sterownik wbudowany.

Tylko teraz pojawia sie pare pytan:

- czy stosowanie wyswietlacza lcd "do nokii" jest "politycznie poprawne" ;) ? czy ktos moze zarzucic /piractwo/? (czytalem o problemach czlowieka ktory kupil wieksza ilosc baterii do nokii, i urzad celny mu to zarekwirowal, nokia polska zarzadala zniszczenia i odszkodowania, bo tylko oni maja prawo wprowadzac towary "do nokii")

- czy jesli zastosuje 'odpowiednik' a nie orginal - pozbede sie powyzszego problemu? na lcd chyba niema znaczka nokia, a to ze akurat pasuje _tez_ do nokii to nie moj problem - np. sluchawki jakiestam pasuja do sprzetu sony, co nie znaczy ze nie moge uzyc ich do swojego sprzetu

Aby zapewnic sobie ciaglasc produkcji (i pozniejszy serwis), zakupilbym od razu duza ilosc, na allegro widze kupe sprzedajacych - napewno udaloby mi sie od kogos skompletowac 1-5 tys lcd. jeszcze zastanawiam sie nad tym, czy uzyc kolorowego czy czarnobialego lcd...

Reply to
BartekK

Miłosz Kłosowicz napisał(a):

no chyba nie kilkaset, przy symbolowych kilka tysiecy bym musial zamowic

patrz pl.soc.prawo - Baterie z Chin i problemy, oraz wczesniejsze watki.

oczywiscie ze nie, podalem tylko jako przyklad - jesli tyle osob w detalu sprzedaje, to i hurt sie znajdzie...

Reply to
BartekK

BartekK napisał(a):

A możesz podzielic się informacja gdzie takie "symbolowe" , szyte na miarę w miarę tanio mozna zamówić ( chodzi o kilkaset sztuk )?

Ja bym się nie zastanawiał. Nie spotkałem się do tej pory z jakimkolwiek zapisem, który by wykluczał uzycie podzespołów wyprodukowanych pod konkretne urządzenie w innym, niezależnie od przeznaczenia. Zwłaszcza jeśli to dotyczy np wyświetlacza, którego sterownik ma oficjalnie opublikowaną dokumentację, więc nie mozna mówić np o niedozwolonej dekompilacji kodu itp. A swoją droga to ciekaw jestem na jakiej podstawie prawnej urząd zatrzymał ten towar.

Do zakupów w takich ilościach Allegro to chyba nie jest najlepsze zródło.

Reply to
Miłosz Kłosowicz

Miłosz Kłosowicz napisał(a):

Maritex ma w swojej ofercie produkcję LCD na zamówienie(są pośrednikiem).

Reply to
badworm

Jest to mozliwe - np wyswietlacz zawiera rozwiazania chronione w Polsce patentem. Np w srodku ukladu scalonego. A w Malezji czy Chinach patentu na to nie ma, albo jest to tam niepatentowalne, wiec produkowac mozna. Ale uzywac komercyjnie w Polsce - dopiero po wykupieniu licencji.

Tu obawiam sie ze chodzilo o cos innego - ktos kupil wieksza ilosc chinskich bateryjek "do nokii" z napisem "Nokia" .. i to podlega pod znak towarowy, wzor zastrzezony, piractwo itp. Tak jak nie mozna produkowac ani sprowadzac wodki z napisem "Polmos", spodni z napisem Wrangler, a nawet spodni z pewnym ksztaltem kieszeni, bo Wrangler zastrzegl taki wzor. Na dobra sprawe chyba nawet nie ma znaczenia ze kupujesz to w tej samej fabryce w ktorej Nokia zamawia baterie - o ile ta fabryka nie ma prawa sprzedawac towarow z tym znakiem. Ale kupic od Nokia Tajwan mozesz .. chyba

badworm napisał(a):

No własnie są tylko pośrednikiem. A przy produkcji towaru pod konkretne wymagania pośrednik jest zbędny (powieksza tylko cenę ). Wolałbym jakies bezpośrednie namiary.

Reply to
Miłosz Kłosowicz

J.F. napisal(a):

Powiedzmy, ze jesli zrobisz reverse engineering jakiegos interfejsu czy czegos tam, to nie piszesz na produkcie, ze to to jest interfejs XXX, tylko, ze jest 'XXX compatible'.

Reply to
Marcin E. Hamerla

Ale tu nie jest wazne co napisalem, ale jaki jest schemat. A w srodku scalaka jest fragment ukladu ktory jest opatentowany.

Przyszlo mo do glowy - moze poprobowac tandem Gamma-Ampire?

Reply to
jerry1111