Jak przylutowa? blaszki z lcd od Nokii 3310 do prze

Mam mały problem. Chcę podłączyć wyświetlacz LCD od Nokii 3310. Wyświetlacz posiada takie blaszki dociskowe i jest w ramce. Nie jest to ten typ który można wyjąć z ramki. Nie wiem jak poradzić sobie z przylutowaniem przewodów do tych blaszek. Plastik utrzymjący te blaszki jest na tyle miękki, że jak próbuje lutować to się to wszystko trochę deformuje. Jest to jednak do zrobienia, bo nawet w EP pisali że robią to. Tylko jak? Może mi ktoś pomóc sobie z tym poradzić. Jak to lutowałem to starałem się bardzo uważać z temperaturą i czasem, ale i tak coś mi nie wyszło. Może macie jakieś zdjęcia.

Reply to
slawek7

Użytkownik "slawek7" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@f3g2000hsg.googlegroups.com...

Lutowałem ale bez efektów, większość z wyświetlaczy tego typu nie działa na kabelkach, do poprawnego działania wymagają mocnego docisku styków, czyli zostaje Ci płytka pośrednicząca. Z tych wyświetlaczy co miałem praktycznie co 10 działał bez docisku ( oryginał ? ) Co do samego lutowania to lutownica grzałkowa i cienki tinol załatwiają sprawę, najpierw na każdej sprężynce zosawiam małą kropkę cyny a potem krótkie lutowanie kabelków, po każdym punkcie przerwa na ostygniecie. Punkty cyny robię w ten sposób że przykładam tinol do sprężynki i grzeję go od góry lutownicą, jak się cyna rozpływa momentalnie zabieram lutownicę. Co do kabelków to zbliżona rastrem jest taśma od dysku. Piotr

Reply to
Piotr Pitucha

Użytkownik "Piotr Pitucha" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:flal8n$b8v$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Ja przylutowałem bez problemów przewody ze skrętki (drut). Lutowałem normalnie. Wyświetlacz to oryginał z 3330. Pozdrawiam M. Augustyniak