Problem z zasilaniem kamery VIDEO [długie]

Witam, mam starą kamerę video i postanowiłem ją ożywić. Jest sprawna, tylko ma wyczerpane akumulatory. Ponieważ nowy kaumulator kosztuje tyle ile kamera, postanowiłem sam go sobie "zrobić". Zużyty akumulator miał charakterystykę 9,6 V i 1,2 mAh. Ładowarka do niego 9,6 1,2 mAh. Zmierzyłem miernikiem napięcie na ładowarce i wynosi niecałe 13 V. Pewnie tak ma być, bo rozebrałem martwy akumulator i znalazłem w nim 8 nieopisanych ogniw. 13 V / 8 = 1,62 V na ogniwo. Ale pewnie to jest tylko napięcie początkowe, bo jak pisałem akumulator miał 9,6 V a podzielone to na 8 idealnie wychodzi 1,2 Volta, czyli tyle ile jest napisane na akumulatorkach AA.

Zamontowałem więc 8 akumulatorków, naładowały się wspomnianą ładowarką do prawie 11 V. Więcej na razie ich nie męczyłem. Po podłączeniu do kamery, okazuje się, że mi "zdycha" po 2-3 min. komunikując o wyczerpaniu baterii. Tylko, że po chwili znów ją właczam i znów działa chwiwlę i się wyłacza itp. Badam napięcie i wynosi około 10,7 V.

Nie rozumiem tego, z oryginalnym akumulatorem działał przy 9,6 Volta, a teraz przy 10,7 odmawia posłuszeństwa. Co mogę zrobić?

Pozdr. WK

Reply to
wk

chyab Ah.

zapewne oryginalnie byly NiCd, wsadziles NiMh. Napiecie i krzywa rozladowania sa minimalnie roznie i np. dlatego moja CCD-V100 biega nominalnie na 5 dobrych celach NiCd, a rusza sie dopiero przy 6 normalnych...

Reply to
Marek Lewandowski

zgadza się :-)

pewnie TAK, ale nie ma tego napisanego :-(

Trochę tego powyższego nie rozumiem... czyli poładować jeszcze te akumulatorki lub dołożyć jeszcze jeden, dziewiąty?

Pozdr. WK

Reply to
wk

Spróbuj poszukać akumulatorów NiCd. Można je nadal kupić, tyle że pojemności będą miały mniejsze niż NiMH tej samej wielkośc.

Jarek P.

Szkoda, myślałem, że się uda z większymi NiMH, mają 2400 mAh. Myślałem, że napięcie = napięcie a jeśli chodzi o pojemność to nie ma znaczenia....

Reply to
wk

podladowanie nic ci nie da, bo kamera i tak sie wylaczy wpol drogi. co do dokladania accu: zanim powiem tak albo nie (nawet z "chyba") takie pytnanie: Czy masz do tej kamery zasilacz sieciowy? Jakie daje napiecie?

Reply to
Marek Lewandowski

Chodzi o to ze pod obciazeniem napiecie spada(przy NiMH bardziej niz przy NiCd), NiMH(takie sklepowe) moga oddac bardzo malo pradu, niekiedy nawet 3A niewyrabiaja na dluzsza mete. Sprobuj z NiCd.

Reply to
Doman

nie o to biega... To znaczy, o to tez, ale cele wielkosci Sub-C maja obciazalnosci dosc. Obejrzyj sobie charakterystyke rozladowania nicd - napiecei zlazi z 1.2v dopiero na koncu nimh - opada lagodnie do 1.1v np. moja kamera wylacza sie przy 1.15v.

Reply to
Marek Lewandowski

sprawdzę to i dam znać...

Reply to
wk

Miałem dać znać :-)

Po naładowaniu aku. mają napięcie 11,40 V, po wsadzeniu do kamery napięcie spada do 10,10 V i w "oczach" spada do około 9 V i wtedy kamera się wyłącza. Trwa to około 10 min.

Zasilacz ma napięcie 10,86 V.

(czyli 9,6 V jak jest napisane między bajki można wsadzić :-))

Czy zatem jest to "normala" praca akum. niklowo-wodorowych?

Pozdr. WK

Reply to
Waldemar Katus

8 cel, to daje 1.125 na ogniwo - tyle NiMH moga miec pod obciazeniem. Spada z full naladowania dosc szybko, to normalne IMO.

Czyli masz normalny przypadek urzadzenia, ktore chodzi na dobrych NiCd i niczym innym.

To na 99% mozesz dosadzic 9-ta cele (tak jak ja w swojej CCD-V100 dolozylem szosta cele :P), jak chcesz byc ostrozny nie wsadzaj do niej swiezutko naladowanych accu tylko daj im sie odlezec z godzinke, napiecie swiezo napakowanych accu sie "ulezy". Ale bedziesz potrzebowal nowej ladowarki, bo ta od kamery nie naladuje takiego pakietu.

IMO miesci sie w normie.

Reply to
Marek Lewandowski