Problem z zaprogramowaniem ATmega128

Czesc,

Od pwenego czasu probuje odpalic ATmega128. Na sam poczatek chcialbym zgrac chocby sygnaturke ukladu. Niestety ZIMA. Polutowalem najprostrzy z mozliwych ukladow, czyli z stronki

wzialem ukladzik programatora, tyle ze nie podpialem ukladu HCT244. Zamiast tego odpowiednie linie z LPT puscilem bezposrednio na ATMELA: 6-SCK, 7-MOSI, 9-RST, 10-MISO,25-GND. Odpalilem PonyProga i nic, sprobowalem programu kolegi Dybkowskiego i tez nic (skonfigurowalem piny jw). W ustawieniach programatorow mozna ustawic czestotliwosc. Poniewaz jest to Atmega128 16AI to sprawdzalem z 16MHz ale i rowniez z 1MHz jako ze fabrycznie tak jest skonfigurowana. Teraz nie wiem czy to moj blad (mam nadzieje) czy Atmega sie popalila ??

Jakies pomysly? Grzesiek

Reply to
Grzesiek
21 Mar 2005 16:20:09 +0100, na pl.misc.elektronika, Grzesiek napisał(a):

Takie, że 128 ma linie danych IN i OUT nie na MOSI/MISO jak większość Atmeg a na oddzielnych pinach PDI/PDO.

Reply to
Jurek Szczesiul

Sprawdzilem i nic. Moze kabel za dlugi. Zaraz wywale i podepne na krociotkich. Bez zadnych rezystorow.

Reply to
Grzesiek

Dzieki, sprawdzilem i ZIMA. Nie czyta sygnatury. Czy moglbys zerknac i podac, jak masz ustawione Delay Multiplier w Programer settings w CodeVision?

Zaraz podepne ATMEGE8 pod ten same piny i zobacze.

Grzesiek

Reply to
Grzesiek

Dostalem wlasnie nowa ATMEGE8 podpialem i zahulalo od reki!!! Wiec twoj uklad jest dobry a moja ATMEGA128 najprawdopodobniej padnieta, tylko ze nie wiem czemu !!!

Dzieki wszystkim za pomoc, Grzesiek

Reply to
Grzesiek