Problem z pamięciami w starym laptopie.

Witam!

jest sobie CompaQ lte. na pokladzie ma 8 MB RAMu w 4 kosciach o takim oznaczeniu: HM5118160ALJ7

sęk w tym ze jedna albo dwie z nich sypią błędami.

oprocz tego mam 16 MB ram w slotach.

czy jak wylutuje kosci z plyty to to wszystko ma szansę działac? i czy konieczne musze wylutowac cale kosci, czy tez wystarczy odpiąc z nich zasilanie (podobno piny 1,21,22 i 42 ale nie jestem pewien)

moze ktos ma doswiadczenie z takimi eksperymentami, albo nawet datascheeta do HM5118160ALJ7?

Reply to
DrGreen

Użytkownik DrGreen napisał:

Witam A próbowałeś wyjąć RAMy ze slotów ? Może to one szwankują lub są niekompatybilne z tymi na płycie. Miałem taki numer ze starym Dell-em Latitude CP100. Żadne RAM-y w slotach nie chciały w nim dobrze chodzić dopiero jak udało mi się zdobyć oryginalne z Dell-a to ruszyły bez problemów i chodza do dziś.

Pozdrawiam Grzegorz Kurczyk

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Użytkownik DrGreen napisał:

P.S. Jeśli chodzi o zablokowanie RAM-u na płycie, to odcięcie zasilania nie jest najlepszym pomysłem. Kostki mogą w niekontrolowany sposób obciążać magistralę. Lepiej odhaczyć nogi CS (Chip Select) i wymusić na nich stan wysoki. Niestety nie dam głowy czy komputer ruszy po takim zabiegu, ale zawsze łatwiej sprawdzić to w ten sposób niz pruć całe scalaki (jakby co, to tylko podlutować CS na swoje miejsce).

Z tym może być problem... pogoogluj za jakimiś odpowiednikami.

Pozdrawiam Grzegorz Kurczyk

Reply to
Grzegorz Kurczyk

probowalem. z nimi i bez nich memtest wyrzuca bledy w tym samym miejscu, takze pamieci na plycie sa na bank uwalone

Reply to
DrGreen

sprawdzono:

LTE 5000 dziala bez ram na plycie glownej :)

Reply to
DrGreen