Problem z LCD

Mam proble z wyświetlaczem LCD 2x16 ( typ SS2C2B16ULGY-H jeśli komus to cos powie ) Posiada on podświetlenie do sterowania którym przewidziano nawet odpowiednie wyprowadzenia. Jako że z nich nie korzystam wisza w powietrzu. Problem w tym, że poswietlenie cały czas świeci więc producent jak widac chce mnie uszczęśliwić za wszelką cene co mi sie nie bardzo podoba. z tyłu znajdują się trzy zwory ( zrobione "bombą" cyny ) oznaczone JA, JK i J2. Podejrzewam, że rozlutowanie przynajmniej niektórych z nich może mi pomóc. Osobiście dobrał bym się do JA i JK ale nie chce czegoś sp.... jak to mam ostatnio w zwyczaju. I tu moje pytanie ( prośba ) - może jakies wskazówki które wybrać ? Drugie pytanie jeśli co któreś włączenie układu do zasilania skutkuje tym że na wyświetlaczu zamist oczekiwanych komunikatów pojawiaja się ciągi przypadkowych znaków może sugerować mi że wine za to ponosi nie do końca dopracowane inicjowanie wyświetlacza w programie ? Pozdrawiam Krzysiek

Reply to
Krzysiek S

Najprostsze metody są najlepsze ;)

Zakładam że jest sprawny bo działa 8/10 odpaleń więc to chyba problem z programem

Reply to
Krzysiek S