Problem z DSP

Piotr Wyderski

Sat, 18 Oct 2003 22:58:10 +0200, na pl.misc.elektronika, Warcab napisał(a):

To musisz mieć DSP z Flashem - czyli np. TMS320F2812 (F2406.07 itp) - programujesz przez seriala. To też odpowiedź na twoje drugie pytanie

Reply to
Danny

hm... tak? no... ja tam nie wiem - dla mnie suma sygnalow 5kHz i 500kHz to ma co najmniej te dwa prazki - wiec widmo jednak nie jest chyba takie "waskie"... no - ale moze to ja mam zly dzien dzisiaj?

poza tym - cos mi sie zdaje, ze ten sygnal wejsciowy chyba nie bedzie sygnalem "deterministycznym" bo wtedy nie byloby co badac... a juz zupelnie nie rozumialbym potrzeby sprzetowego badania... no... wiec na moj gust OriginalPoster chyba nie do konca rozumie co ma badac...

hm...

Reply to
Jacek Raczko

zgadza sie :) temat znam tydzien (a powstal w ciagu 5 minut) wiec tylko tak pobieznie sie zorientowalem o co chodzi. Teraz juz wiem o co musze sie pytac w szkole.

Warcab

Reply to
Warcab

Moge sie obecnie mylic ... ale eprom/eeprom/flash sa po prostu wolne. Za wolne jak na szybkie DSP ktore chce miec rozkaz co pare ns ..

To tym bardziej zrob to wolniej - nawet ponizej 10kHz. Bedzie mozna jakos zweryfikowac wyniki. A 1MHz to juz powoli na dlugosci kabla ci sie faza zmienia ..

To jeszcze nie jest zle.

A to juz tak.

Hm, z 2 na 4 to powinno byc 10% roboty, a nie 90 ..

Pierwszy pracodawca ? O ile oczywiscie bedzie dzialal w temacie :-)

Ale to jest tylko praca dyplomowa. Nie wszystko trzeba zrobic tak jak sie pisze, ba - czesto nie trzeba nic robic tylko pisac.

Gdyby to jeszcze mialo wspolpracowac z innym konkretnym urzadzeniem ktore akurat taki sygnal daje - a tu sam widzisz - zadanie sie okazalo bardzo ogolne.

niekoniecznie... jezeli poczatkowo miala byc implementacja istniejacego algorytmu dzilajacego na 2 kanalach na nowym sprzecie a dalej prof stwierdzil, ze 2 to za malo i potrzeba co najmniej 4 - to w tym momencie nie jest to juz tylko przeniesienie algorytmu z jednej platformy na druga ale _stworzenie_ czterokanalowego algorytmu no i zaimplementowanie go... ostatecznie na przeniesienie tego 2 kanalowego algorytmu moglbys poswiecic miesiac, ale juz tworzenie tego czterokanalowego moze Ci zajac rok albo nawet 10 lat - tak wiec arytmetyka, ktora pokazales wcale nie jest taka oczywista ;-)

o ile ja w ogole tego pierwszego pracodawce znajde... bo prawdopodobnie ten pracodawca co by mnie docenil w tej chwili narzeka na tego absolwenta, ktorego zatrudnil na poczatku lipca... no... nawet jak go zwolni - to mnie i tak nie zatrudni - bo powie sobie: zatrudnilem tego, co byl taki bystry, ze sie obronil w czerwcu - a ten sie dopiero teraz broni to pewnie nawet polowe nie umie z tego co tamten ktorego wlasnie zwalaniam ;-) sory za kolokwialny jezyk - ale chyba dowcip jest understandable? ;-)

Reply to
Jacek Raczko

no - chyba sie mylisz... bo te nowoczesne DSP ciagna instrukcje z jakichs tam EEPROMow i Flashy przez cache programu do szybkiego wewnetrznego RAMu - i z tamtad sie to wykonuje...

a dlaczego nie maja flasha? hm... no - ja tam nie wiem - ale czy to nie jest kwestia ceny? moze ladowanie Flasha do procka po prostu niekorzystnie wplywa na jego cene? w koncu w procesie projektowania i uruchamiania mozna uzywac JTAGa czy innych technik, no a pozniej w produkcji to juz flash zupelnie nie jest potrzebny nie?

Reply to
Jacek Raczko

I o to chodzi - i tak robi z ram, to po co pchac flash ?

cene to chyba nie, skoro mozna nabyc bardzo tanie procki z flashem.

Ale to zawsze ekstra krzem, chyba dodatkowe procesy technologiczne, jesli klienci akceptuja - widac nie trzeba :-)

Oj, teraz urzadzenia bez mozliwosci upgrade sie nie sprzeda..

oczywiscie - ale jak pracodawca spyta o temat pracy i zakres, to moze zapomni spytac czemu we wrzesniu broniona ? :-)

;-) no - kiedys byla dosyc ciekawa dyskusja na ten temat ;-) nie pamietam, czy to na comp.dsp bylo czy gdzie... w kazdym razie - poszlo o to, czy faktycznie opcja upgrade jest potrzebna, czy nie... no i jeden gosciu twierdzil, ze on ma taki aparat cyfrowy, ze zupelnie nie wyobraza sobie po co mialby jakikolwiek upgrade robic ;-) no - ale Mikroshit przyzwyczail nas do tego, ze nigdy nie jestesmy zadowoleni z produktu, ciagle trzeba sledzic nowe upgrade'y no i trzeba ciagle poprawiac i poprawiac ;-)

Reply to
Jacek Raczko

we wrzesniu? ;-) juz mamy po polowie pazdziernika ;-) a obrona za pare dni dopiero...

Reply to
Jacek Raczko

no - ale spoko - nie to, zebym narzekal - juz komus mowilem - jak juz sie obronie, to bede sie smial z tego wszystkiego - poki jednak to sie nie stanie - spac spokojnie nie moge - no - tak jak teraz 1:28 a ja ostatni raz na grupe zagladam bo dopiero skonczylem "kolejny upgrade" robic ;-)

Reply to
Jacek Raczko

Jeszcze jest jeden ból związany z brakiem wewnętrzenej stałej pamięci programu. Jest problem z zabezpieczeniem programu (czyli właściwie całego urządzenia) przez skopiowaniem. No bo jak zabezpieczyć program znajdujący się w zewnętrznej pamięci ?

Mariusz

Reply to
Mariusz Dabrowski