jak dziala kabel grzewczy?

Witam!

Ostatnio przegladajac grupe natrafilem na wzmianke o robieniu grzalki z zyletki. Niestety metoda jest mi nie znana, pewno ze wzgledu na to ze to poprostu nie moje czasy :). Tak sie sklada ze potrzebuje grzalki do terrarium, wybor padl na podgrzewanie za pomoca kabla. Zastanawiam sie czy mozna by wykonac taki kabel samemu. Jednak nie bardzo wiem na jakiej zasadzie on dziala. Myslalem ze jest to poprostu drut stawiajacy opor jakiemus malemu pradowi (aby nie przepalic) co powoduje efekt grzania. Moze ktos wie wiecej na ten temat i moze sie podzielic. Jak cos takiego wykonac ?

pozdr. LB

Reply to
drozdu

w <news:d13uf4$mdm$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl>

drozdu pisze tak:

W Kwaśniewicach stanął w ogniu dom W Kwaśniewicach stanął w ogniu dom Jedzie, jedzie straż ogniowa, trąbka gra Sam komendant dziś prowadzi wóz...

;)

Reply to
PiotrekR

drozdu snipped-for-privacy@wp.pl napisal nam:

200zl... chyba cos nie tak, brat ma jakas polska bo tez hoduje jakies glupie gady:) Wez kotka, przynajmniej mysli i milutki:)

Mam kotke :) i ona mysli gdzie tu tylko nalac... Milutka jest zwlaszcza jak w biegu wyskakuje na sciane (tzymajac sie pazurami tapety) do wysokosci glowy... brrr... kocur bojowy :)

pozdr. LB

Reply to
drozdu

drozdu snipped-for-privacy@wp.pl napisal nam:

sterylizacja, chyba ze kotka chce dopiec:>

moj wlazi na szafe (pionowo) ale mu pozwalam, smieszny jest :)

zapytaj o te kable na

(stronka rodzinna mozna powiedziec :>)

temperature mozesz kontrolowac zwyklym termostatem przeciez, nie musisz liczyc zbyt dokladnie, rezystancja i tak sie zmienia jak kabel sie nagrzewa. Policz tak ze jak padnie termostat to gadow nie wysuszysz:)

Powitanko,

Wstaw zarowke. Powaznie, takie rozwiazanie siedzi w inkubatorach do laboratoryjnego wysiadywania jaj;-) Sam kabel IMHO termostatu nie zastapi, zarowka tez, ale zarowke (chocby samochodowa) dostaniesz wszedzie i dowolnej mocy. Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Polecam poszukiwania w kierunku kabli grzejnych do elektrycznego ogrzewania podłogowego.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Taki mam zamiar, tylko zeby uproscic nie bede regulowal temperatury. Wstyd sie przyznac ale nie wiem jak policzyc :( Prosze mnie w takim razie skierowac gdzie moge sobie poczytac. Albo chociaz nazwac to czego szukam.

pozdr. LB

Reply to
drozdu

Kup sobie kable do ogrzewania rynien, albo mate grzewcza, np. firma Devi cos takiego robi

Kupisz to w kazdym supermarkecie budowlanym, razem z regulatorem temp. za mniej niz 200zl/m2 maty. Sa tez kable posiadajace zdolnosc autoregulacji - taki kabel nagrzewa sie do zadanej temp. Jesli temp. otoczenia spadnie daje po prostu z siebie wiecej poweru;) Wydaje mi sie, ze do twojego zastosowania lepszy jest kabel do rynien bo: 1) sprzedawany na metry, 2) dostosowany do tego, ze nie ma niczego co odbiera cieplo, w efekcie nie bedzie sie przegrzewal, 3) bardziej odporny na niekorzystne czynniki.

Reply to
T.M.F.

drozdu snipped-for-privacy@wp.pl napisal nam:

ale termostat to uklad dla poczatkujacych nawet :)

schematow od **** w internecie, koszt z przekaznikiem z 20zl jak chcesz sam robic a naprawde lepsze, kabel bedize zawsze grzal tak samo - w lecie mozesz gadom dokopac przez to.

Doprawdy? IMHO regulator to jedna z bardziej skomplikowanych rzeczy - wez np. problem jaki pojawia sie w przypadku duzej bezwladnosci ukladu.

Reply to
T.M.F.

A jak sobie radza z tym problemem proste regulatory wbudowane w grzalki akwarystyczne ?

Reply to
Pszemol