Potrzebne niedrogie i dobre akumulatorki AA

Witam,

Wiem, że tytuł wyraża sprzeczność, ale spróbuję określić moje doświadczenia i oczekiwania. Przeznaczeniem są sprzęty domowe: młynki elektryczne, lampki garderobowe, piloty i pewnie jeszcze coś. Do tej pory nie interesowałem się klasą średnią akumulatorów więc jestem tu "lajkonikiem".

Doświadczenia pozytywne. Ponieważ jestem zagorzały fotografem, w swoich sprzętach stosuję wyłącznie najlepsze jakościowo rozwiązania typu czarne Eneloopy Pro lub czarne Fujitsu. Mogą one leżeć miesiącami i nie rozładowują się praktycznie. Praktycznie aż do całkowitego rozładowania dają duży prąd. Do tego są bardzo trwałe, choć nie grzeszą ilością ładowań do zgonu.

Doświadczenia negatywne. Przed Eneloopami/Fujitsu stosowałem Vartę Ready4Use. Miałem może z 20 ogniw. W ciągu 2-3 lat padły mi wszystkie mimo iż stosowałem je zamiennie. Bardzo szybko traciły pojemność (mierzyłem ją i zapisywałem na ogniwach), ale to pikuś. W połowie rozładowania (po pewnym czasie używania) traciły wydajność prądową. Młynek do pieprzu zwyczajnie nie dawał rady po tygodniu prawie nie używania. Wystarczyło 1 ogniwo Ready4Use + Eneloopy, by tak się działo. Przy 4 Eneloopach w młynku wszystko ok przez miesiące.

GP takie jak tu:

ły się znacznie trwalsze, ale też pojemność traciły. Choć nie było aż tak dokuczliwej cechy jak utrata Imax przy nieznacznym rozładowaniu.

Czy da się kupić coś na rynku, co będzie w miarę trwałe i w wydajności prądowej i w niezbyt drastycznym starzeniu się? Zależy mi na optymalizacji cena/jakość.

Reply to
Marek S

Jak ciągnie dużo prądu (młynek elektryczny) to wrzuć Eneloopy Pro. Jak ciągnie mało prądu (pilot, mała lampka) to wrzuć Eneloopy Lite.

Ale wymieszałeś je tylko na czas testu czy tak używałeś?

Reply to
Queequeg

Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q85rva$55m$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Nie rozumiem - eneloopy sa dobre i niedrogie (~7zl sztuka na allegro), i Ty dobrze o tym wiesz, wiec o co pytasz :-)

Innych nie ma sensu kupowac - chyba ze cena bedzie promocyjna, a marka uznana. Ale tak dobrze to nie ma - marki sie cenia, i polowy nie spuszcza, a za wiece to nie ma sensu ryzykowac :-)

No chyba, ze sie boisz podrobek.

Najstarsze ktore mam, to Energizery. Tylko u mnie to one malo cykli przechodza, a ze takie stare - za wspolczesna produkcje nie recze.

Sredniej jakosci sa Tronic z Lidla ... i sredniej ceny. Majac duzy obrot (fotografia) moze Ci sie sprawdza.

Teoretycznie one tego samego typu, a swoje przylapalem na wewnetrzym zwarciu. Takie jedno moze podobne efekty dawac.

Przepalam takie kondensatorem.

W dniu 2019-04-05 o 09:17, Queequeg pisze:

Tak też myślałem, że nie da się tanio osiągnąć sukcesu.

Używałem na zasadzie takiej, że jak zaczęły padać kolejne Varty, to nie chciałem dokupować kolejnych bubli a żal było wywalać te, które jeszcze nie padły. Było ich 20...15...4, 3, 2, 1, 0. Młynek ma 4 baterie więc drogimi Eneloopami braki zapełniałem.

Reply to
Marek S

W dniu 2019-04-05 o 15:43, J.F. pisze:

Hę? Ja mam inne Allegro w domu. Ono mi mówi, że ponad 2x tyle:

Pisząc wątek byłem prawie przekonany, że taka będzie odpowiedź. No cóż... Temat się zamyka zatem.

Reply to
Marek S

Dnia Fri, 5 Apr 2019 21:12:25 +0200, Marek S napisał(a):

Jakies inne allegro

Swoja droga - od kiedy maja 1900 mAh ?

Sa dobre i tanie ... wiec po co zmieniac :-)

A muszą być pro? Wręcz w domowych zastosowaniach niewskazane. Myślę, że Jarek miał na myśli AAA:

Dziwię się, że w ogóle go zaczynałeś. Każdy, kto ma doświadczenie z akumulatorkami eneloop i innymi zna tę odpowiedź na pamięć.

W dniu 2019-04-05 o 23:28, J.F. pisze:

I proponujesz mi bubla? Wiesz o tym, że wydajność prądową może będą miały do 1/3 pojemności a potem nie pociągną silnika w młynku? Do pilotów, lampek doskonałe, ale nie do urządzeń prądowych.

Od tych zaczynałem - jeszcze przed epoką Pro.

Tych nie znam, ale po powyższej poradzie bałbym się je kupić.

Ok, kupiłem więc 8szt. za 75.80 zł... bo nie mam tak taniego Allegro jak Ty masz :-D

Reply to
Marek S

Nie, nie muszą. Tak jak napisałem: nie mam doświadczeń zbyt rozległych w niższych modelach. Stosowałem i stosuję nadal białe Eneloopy lecz zdały egzamin wyłącznie przy oświetleniu szafek i w pilotach.

W młynkach, po rozładowaniu się mniej więcej o 30%, nie były w stanie uciągnąć silników. Podobnie w lampach błyskowych - to ostatnie dodaję jako wynik obserwacji, bo nie o takim zastosowaniu piszemy.

JF to Jarek?

W zasadzie upewniłem się jedynie w temacie. Wiadomo, że technologia idzie naprzód więc mogła pojawić się tańsza konkurencja. Jest to o tyle istotne, że mnóstwo mam poutykanych akumulatorków w sprzętach więc robi to już klika stówek. Fakt, że na lata starczy.

Reply to
Marek S

Bez przesady - używałem w aparatach fotograficznych i lampach błyskowych - bez problemu.

Normalne Eneloop ale bez wciskania, że mają 2000 mAh.

Dziwne, bo jak ich używałem w lampach błyskowych to ilość błysków odpowiadała temu, co deklarował producent lampy w przypadku akumulatorów NiMH.

Odświeżałem niedawno zapasowe Pro - na 3 komplety po 4 w dwóch kompletach były łącznie 3 zgniłe jajca. Ale po dwukrotnym rozładowaniu i naładowaniu doszły do siebie. To się zdarza, jeśli akumulatory nie są często ładowane i rozładowywane.

Od zawsze.

Przelicz to na zwykłe baterie i szybko stwierdzisz, że to taniocha.

Dnia Sat, 6 Apr 2019 13:42:45 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Nie - R6/AA. Co widac chocby powyzej.

Czy nie jakis bubel - nie gwarantuje. W przeszlosci kupowalem po podobnej cenie.

I nie zauważyłeś, że po iluś tam błyskach znacznie wolniej lampy wstają. Do tego, gdy akumulatory rozgrzeją się do parzącej temperatury, to już zupełnie wymiękają z czasami ładowania.

Białe ściemę mają? W Pro, pojemność jest realna i stabilna. Mierzyłem przy prądzie rozładowania 500mA. W jakich warunkach mierzyłeś?

Reply to
Marek S

Ale ja nie mówię o liczbie błysków lecz o wydajności prądowej - czyli szybkości ładowania lampy błyskowej. Np. mam kilka lamp TT685. Czas ładowania z pełnego rozładowania to jakieś 2.5s. Na białych Eneloopach tylko kilka pierwszych błysków gwarantowały taką wydajność. Szczególnie wkurzające to było gdy w kilku lampach były Pro a w jednej białe, rezerwowe. Przy sesji zdjęciowej zdarzało się, że ta z białymi nie wypalała czasem bo nie zdążyła się naładować, niszcząc ujęcie. Ratowałem się włączając w tej jednej buzzer by słyszeć kiedy mogę kolejne ujęcie zrobić.

A na Pro wciskam guzik i nie myślę.

To już skrajny przypadek. Zwykłych w ogóle nie rozważałbym.

Reply to
Marek S

W takiej sytuacji trzeba sprawdzić, czy któreś z ogniw zestawu nie pada. To się zdarza nawet Eneloopom.

350 mA - BC-700 więcej nie pozwala. Po jakimś czasie używania pojemność spada trochę poniżej 2000 mAh stąd dupochron Panasłonika.

Ty naprawdę zapomniałeś, jak działały akumulatorki przez Eneloopami. Przypomnij sobie świeżo po ładowaniu 1-2 błyski i koniec. Przed Eneloopami woziłem ZAWSZE baterie alkaliczne jako rezerwę. Teraz wożę drugi komplet Eneloopów (teraz już Pro).

Przede wszystkim nowe lampy też oszczędzają akumulatory.

A jeszcze niedawno się używało. Przed Eneloopami właśnie. Bo akumulatorki były nieprzewidywalne.

Dnia Sat, 6 Apr 2019 21:23:49 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

No nie. mialem jeszcze NiCd, 500 czy 600mAh, i lampa na nich troche blyskala.

Ale w stosunku do ktorych ? Bo automatyka blysku to juz dosc stary pomysl.

Tak mi sie jeszcze skojarzylo - stary telefon siemens, jeszcze na NiMH. Po paru latach ... akumulator nie wydala. Napiecie ma, pojemnosc ma, a telefon sie wylacza przy starcie.

Wiadomo - rosnie im opor wewnetrzny ... ale 11 A pradu zwarcia i za malo ?

Na bieżąco to robię. Podczas testów stosuję prąd ładowania 1A i rozładowania 0.5A. Gdy któreś z ogniw zaczyna wykazywać o 15% niższą pojemność od deklarowanej - wyrzucam. Póki co wyrzuciłem mnóstwo GP i Varty Ready4Use a Fujitsu Black i Eneloopy Pro - jeszcze się nie zdarzyło pomimo 2 letniego czasu eksploatacji ze 30 sztuk.

Ja mam MH-C9000. W niej ustawiam co chcę. Przy mniejszym prądzie, zazwyczaj pojemność pomierzona jest większa. Jeśli piszesz, że "trochę" spada, to wszystko jest w jak najlepszym porządku.

Reply to
Marek S

Czemu mam relatywizować problem do dawnych czasów? Dla mnie odniesieniem są Eneloopy Pro/Fujitsu Black (to to samo jakościowo a ciut tańsze). Jeśli względem nich inna seria zachowuje się gorzej, to wyrażam opinię. Co w tym niewłaściwego?

Nie wiem, czy moje lampy kwalifikują się do "nowych". Jak dla mnie, lampy powinny katować akumulatory bo dla mnie istotny jest czas powrotu do gotowości. Akumulatory powinny to wytrzymać. Nie mogę powiedzieć klientowi: wiesz, mam nowe lampy zgodne z zaleceniami biurw z UE, więc musimy napić się kawy między kolejnymi zdjęciami.

Reply to
Marek S

Thu, 4 Apr 2019 23:12:06 +0200, w <q85rva$55m$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl>, Marek S snipped-for-privacy@spamowi.com napisał(-a):

everActive Professional (coś jak Eneloopy Pro) są też normalne everActive (jak zwykłe Eneloopy).

Póki co dają radę w latarkach.

W sieci jest test - wrzuć "akumulatorki everActive, Eneloop, pociąg LEGO".

Reply to
radekp