[pomocy]diodowy miernik napiecia w akumulatorze-co i jak

Witam serdecznie. Mam pytanko czy ktos z listy moglby mi pomoc (teoretycznie, najchetniej lopatologicznie) w wytlumaczeniu jak zbudowac diodowy miernik napiecia w akumulatorze szybowcowym 12V, zelowym. 4 diodki 4-full 2-polowka itd. Z gory dzieki za wszelka pomoc Z lotniczymi pozdrowieniami M

Reply to
Marek

Kiedy nie bardzo da się tak dokładnie określić... Poza tym - muszą być aż 4 diody? Niedługo na Pazzegro będę wystawiał wskaźniki napięcia na jednej diodzie (samochodowy) - będzie się zmieniał kolor. Moge zrobić wersję dla akumulatora bez ładowania.

Nie, nie musza to byc 4 diody. Tak jak piszesz, moze to byc nawet jedna dioda zmieniajaca kolory. Rozumiem, ze dokladnie nie da sie ustalic wartosci full polowa etc. Chodzi mi o wartosci przyblizone, ten akumululator nie jest ladowany podczas lotu, wiec moze byc to wersja bez ladowania. p.s. czy da sie okreslic kolory swiecenia diod? zalezy mi na tym by byly one mocno widoczne w silnym swietle. Swietnie sprawdza sie kolor niebieski/fiolet... Pozdrawiam M

Reply to
marektybura
Reply to
Marek Dzwonnik

Użytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl napisał:

Witam, widzę że Kolega "z branży" :-) Przecież radiostacja szybowcowa RS6101 ma wychyłowy wskaźnik naładowania akumulatora (w panelu manipulatora).

Pozdrawiam Grzegorz Kurczyk

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Potwierdzam, potwierdzam piekne wciskareczki to mialy taki wskaznik. Jednakze technika ruszyla :) i szczesliwie udalo sie zamontowac Microair'a :] stad tez bierze sie potrzeba zamontowania takiego "bajeru". Jeszcze jednym powodem jest chec podlaczenia przeze mnie wysluzonego Magellana

315, ktory niestety w trybie podpiecia pod wszelakiej masci ACU nie pokazuje napiecia, taka opcje ma jedynie dla zasilania z baterii. Pozostanie mi jedynie wykonanie w miare latwej i lekkiej konstrukcji zamieniajacej 12V na 4,5V o ile mnie pamiec nie myli, ale to juz chyba nie bedzie takie straszne.

p.s. takie pytanko zupelnie na boczku czy uwazasz, ze ten bezpiecznik antyprzepieciowy jest rzeczywiscie potrzebny?

Reply to
marektybura

Hihi no to widze nie pozostaje nic innego jak znalezc odpowiednie czesci ;) chociaz taki bajer az na 10 diodek to hehe no moze i lekka przesada ;) Ten pseudo ultrafiolet jest niezly, bo ladnie widoczny, wiec raczej nie na ostatnia tylko gdzies 3/4 w niskim zakresie ;) nici z info, ze acu padl jak radio juz odmowi posluszenstwa ;) Z tego co pamietam to w miejscowym skromnym sklepiku, to maja tylko podstawowe barwy, poza tym jestem facetem wiec mialbym nielada problem z okreslaniem barw.... "poprosze: czerwona...yyy...jasnoczerwona...yyy...ciemny roz ;]"itd ROTFL :]

Reply to
marektybura

A jeszcze tak do glowy mi przyszlo... w AG takie wskazniki sa na kazdym panelu, ale poprawnie dzialaja na niewielkim odsetku takich manipulatorkow. A u Was jak? (btw. jaki aero?)

Reply to
marektybura

A jak taka kosteczka pokazuje napiecie? Oszukuje czy nie? Pzdr M

Reply to
marektybura

Przed chwilka zajrzalem do tych PDFkow ;) i troszke zawile te opisy jak dla mnie. Mialem do czynienia z lutownica i jakas prosta elektronika, ale chyba nie w takim stopniu ;) moze nieco bardziej lopatologicznie. Jezeli dalbys rade mile widziane przez priv.

Reply to
marektybura

Błąd paralaksy może być większy na małym mierniku z magnetofonu niż różnica odczytu pomiędzy 10.5 (kompletnie rozładowany) a 11.5 (jeszcze trochę pożyje). Zdecydowanie rozciągniecie zakresu diodą Zenera na

10V.

Na przykład.

Nie przypominam sobie fabrycznego wskaźnika napięcia w PF125p - ale ja jestem stary i mam sklerozę ;-)

Hm ... bo wiecie, najtanszy mierniczek cyfrowy to 12 czy 14 zl, pracuje w kazdej pozycji, odporny na przeciazenia, rozdzielczosc

0.01V, pozostaje rozwiazac jeden klopot..

Ładne :-)

[...]

Mam zakodowane na całe życie, żeby ołowiowych nie rozładowywać poniżej

1.8V na ogniwo...

Można spokojnie zawęzić zakres na od 10.5 do 12.5V - to będzie używane z akumulatorem rozładowywanym a nie ładowanym.

Trupiosina - cyan? ;-) Czyli G+B.

Czarna! ;-D

Domyśliłem się :-)

To jest banalne urządzonko, bazujące m.in. na różnicach progów napięć dwóch diod w jednej strukturze - czerwonej i zielonej. Kolor zmienia się płynnie od czerwonego, przez pomarańczowy, żółty do zielonego. Nie spotkałem na razie podwójnej diody LED z niebieskim w sensownej cenie. Poza tym - dla niedaltonisty odróżnianie odcieni pomiędzy czerwonym a zielonym przychodzi łatwiej niż pomiędzy czerwonym a niebieskim. Możnaby przemyśleć żółty i niebieski ale nie widziałem takich podwójnych LEDów.

Myślę, że ważna jest sprawność - przetwornica?