[pomoc] Miernik pola magnetycznego m.cz

OK, fajnie - ale patrz dalej.

Tam chyba chodziło o kierunkowość, dla 50 Hz to 2-3 (o sensownych rozmiarach) niewiele zmienią.

Nie skojarzyłem, nie ma to przyrządzik dla walki z administracją, energetyką itp. tylko jakaś praca zaliczeniowa.

- powietrzna była by: ładna teoretycznie, obliczeniowo - po prostu przewidywalna z góry, ale duża.

- dławik (taki typowy) to średni pomysł - jak wspominałem ma na ogół zamknięty obwód magnetyczny - musiałbyś rozcinać (o ile w ogóle się by dało)

- mała zgrabna cewka z otwartym (przynajmniej częściowo) magnetowodem to wspomniana w tym wątku głowica magnetofonowa. Ma ona jeszcze jedną zaletę, że zapewnia ekranowanie elektryczne (po uziemienu obudowy). Ale ...

... jest ona losowa (ni nie wiemy o jej właściwościach), więc nie mająć na stole jakiegoś źródła pola wogóle (przed wzorcowaniem) nie jesteś zaplanować/przewidzieć jakie to ma być wzmocnienie. No chyba, że to pole wzorcowe jest w sąsiednim pokoju i możesz tam biegać co kwadrans.

Ja bym zaczął od budowy "wzorca" pola 60 czy 80 A/m (oczywiście pi*drzwi) Nie muszą to być cewki Hemholtza, wystarczy coś takiego jak tu:

Ale bez przesady nie babrałym się z jakim tam wzmacniaczem, tylko zasilił np. przez żarówkę (bo inny opornik mocy to raczej problem). Nabezpieczniej jakieś trafo i żarówki samochodowe. Ale jak wiesz co to prąd :) to zrobiłbym na 230V i może 100W albo żelazko tylko trzeba by przeliczyć.

Poprzednio chciałem być złośliwy, ale wykasowałem. Ale jednak napiszę:

np. Fizyka, Holliday + Resnick

Wikipedia, to (być może) niestety niemiecka, bo polska i angielska są w tym haśle do bani

Po prostu U = -n*A*dB/dt, gdzie B=mi*mi0*H

Tylko zwoi będzie pewnie 1000x więcej.

Mam awersję do 741, nie widziałem tego już kilkadziesiąt lat :)

Ale prawda jest taka - pasmo wzmacniacza/dryft itp tu jest (prawie) niestotne.

Problemem może zaś być poziom szumów. Dopóki nie wiesz jakie napięcie indukuje się w cewce: 1V (na pewno nie), 1mV (raczej też nie) czy 1uV lub

1nV to możesz sobie pograć w *Totka*.

Też nie mam pojęcia (dla losowej cewki) ;)

A dodatku mówimy o 60 A/m RMS @ 50 Hz. Nie przewidziałeś RMS, filtracji (komputer obok czy komórka w kieszeni mogą dać więcej niż to co _chciałeś_ zmierzyć).

Gdyby była przynajmniej dobra filtracja, to sqrt(2) zapewni nam RMSa.

Reply to
pisz_na.mirek

(prawie) nigdzie - dla nieskończonego prostego przewodnika: H=I/(2*pi*R), czyli dla prądu 1A R = 1/2/pi/60 = 0.0026526 m

Reply to
pisz_na.mirek

Dlawik to nie ta bajka, dawno temu stosowalismy Petle rozmagnesowujaca do telewizorow nie pamietam juz dzis jej wymiarow, ale najlepiej i najprosciej dipolek polfalowy lub cwiercfalowy na ta czestotliwoc problemem moze byc dlugosc fali w tym wypadku ale oczywiscie stosujemy wtedy dzielnik i juz po klopocie. .

Reply to
::WireFree::" devnull.pl