pomoc- charczące głośniki

Witam, Mam do was jedno wielkie pytanie. Co zrobić z charczącym głośnikiem? W szkole mamy padniętą aktywną kolumnę Yamahy. Tzn niby działa ale strasznie charczy. Obstawiam przypaloną cewkę, mam rację? Jak to naprawić?( szkoła niema kasy na nowy sprzęt i naprawę w jakimś serwisie( chociaż może sie da namówić o ile to by tanio wyniosło) I dlatego proszę Was o pomoc.

Reply to
litus

litus pisze:

Połóż ją na placach. Jeśli pomogło, sparciała gąbka wokół głośnika niskotonowego. Można wymienić głośnik, można wkleić nową gąbkę (ale tu troszkę zręczności potrzeba.

Pozdrowienia, MKi

Reply to
MKi

Użytkownik "litus" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:fe0b05$tbl$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

uszkodzenie mechaniczne głośnika lub padł elektrolit filtrujacy w zasilaczu

na 99,9% nie mozliwe że ociera z powodu mechanicznego uszkodzenia/odkształcenia membrany

rozumiem, że konserwator nie ma uprawnień, a pan od techniki to "dupa"

Włodek

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

hmm, z tego co się orientuję to górne zawieszenie jest całe. niewiem jak to dokońca wygląda bo sprzęt ten stoi od pół roku zamknięty w kanciapie i czeka na kogoś kto to zrobi a ja jestem nowy w tej szkole. nadal obstawiam cewke. jakiś pomysł gdzie w okolicach malborka/ gdańska to tanio zrobić? albo jak to samemu zrobić?

Reply to
litus

wiem że kolumna padła po jakieś imprezie szkolnej( ale napewno nie było to mechaniczne zepsucie typu przewrócenie, udeżenie, wgniecenie membrany itp) pogadam z konserwatorem ale raczej elektronika jest spoko.

jaki byłby ewentualny koszt naprawy głośnika lub naprawy elektroniki?

ps. konserwator sie na tym niezna i nie chce sie tykać a nauczyciela techniki żadnego niema(chyba)

Reply to
litus

Użytkownik "litus" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:fe0b05$tbl$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Czy ociera cewka ? Delikatnie, centralnie, palcem popychaj membranę. Czy wyczuwasz lub słyszysz niepokojący dźwięk. Potem spróbuj popychać trochę na ukos w różnych kierunkach.

Inny sposób - odłączyć ten głośnik a przyłączyć do wzmaka jakiś inny głośnik, niekoniecznie taki sam, byle sprawny był. A ten "zły" głośnik podłączyć do jakiegoś innego, sprawnego wzmacniacza.

Powodzenia Roman

Reply to
Roman

Użytkownik "Roman" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:fe0j7i$p76$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Dodam, że do odkręcania głosnika nie należy uzywać narzędzi pozyczonych od konserwatora!!!

Włodek

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Użytkownik "litus" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:fe0b05$tbl$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

mi się wydaje, ze to może być tak ze cewka oderwała się od karkasu i luźna cewka lata sobie i kolebocze - objawy moga na to wskazywac, tak czy troche inaczej naprawa będzie najprawdopodobniej wymagać odklejenia membrany i zawieszenia, wklejenia/sprawdzenia cewki i wklejenia membrany spowrotem - osobiscie nie robiłem tego, ale robią to niektóre firmy, a koszt może przekroczyc wartosc głośnika. Mozna spróbować samemu ale lepiej mieć w zanadrzu kontakt z taką firmą żeby w razie czego mieć odpowiednie kleje, cewki czy tez membrany dostepne (w sumie to i na allegro może można kupić te materiały lub znaleźć taką firme - "regeneracja głośników" "membrana")

Reply to
blackyblack

Naprawić :)

Najpierw zdjagnozuj usterkę, podstaw inny głośnik i upewnij się czy wina leży po stronie głośnika czy wzmacniacza.

To przykre, może im napraw za własne fundusze :) skoro taki z ciebie samarytanim.

Reply to
Piotr Chmiel