Pomiar temperatury

Zakupiłem DS1820 za parę groszy, są biblioteki

do komunikacji z ATMEGA8, na symulatorze (Proteus) wszystko jest cacy. W praktyce niestety lipa. Protokół "łan łajer" jest trochę delikatnie mówiąc 'potrzaskany'. Najchętniej sam bym se naskrobał soft do komunikacji ATMEGA<=>Temperaturomierz(SPI).

Źle googlam, czy co? Za cholerę nie mogę namierzyć czujek temperaturowych z komunikacją SPI. Jak macie jakąś wiedzę w tym temacie, b. proszę o namiar.

Reply to
stchebel

Texas robi kilkanaście typów:

producenci podobnie. K.

Reply to
John Smith

W dniu 12.08.2014 o 04:15, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Protokół jest prosty, tylko trzeba pilnować czasu trwania bitu, co może być upierdliwe jak w tle muszą działać przerwania - dlatego wygodnie jest czasem wykorzystać UART do generowania impulsów.

Choć większy wybór będzie w termometrach z I2C.

Reply to
Zbych

Użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał:

Jeśli mi na 89c2051 w ASM się udało zrobić bezbłędnie działający soft to i Tobie powinno, z czym konkretnie masz problem?

Reply to
AlexY

Powitanko,

To use Bascoma, wszystko proste. Do tak prostych rzeczy znakomicie sie nadaje. Chyba jest nawet gotowiec w zalaczonych przykladach. A nie jest to aby odmiana 18B20?, bo tam cos bylo inaczej. Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel O'Pajak