Re: pomiar temperatury multimetrem

Jak trzeba mierzyć z dokładnością do 1°C, to radzę kupić przyrząd do tego

> przeznaczony, czyli termometr (może być elektroniczny). > Amator nie poradzi sobie z samodzielną budową. > K.

No a jeśli np. chodzi i jednorazowy sporadyczny pomiar i przyjmiemy, że +/- 5 stC jest wystarczające? Muszę zmierzyć (oszacować) temp. a do tego celu nie będę kupować "armaty" ... bo gdyby chodziło o dokładny pomiar i za "firmowe" pieniądze to wiem i co i jak. Z własnej kieszeni to trzeba trochę przykrawać chęci do budżetu ;).

Rafał

Reply to
gervee

gervee pisze:

To kup mały multimetr z termoparą. Cena około 15zł.

Reply to
Mario

Zawsze to jakieś rozwiązanie i do tego tanie. Albo jak jest już miernik, to samą termoparę i nie dotykać "zimnych końców" przed i w czasie pomiarów! K.

Reply to
John Smith

Mamy tu taką niepisaną zasadę - jakie pytanie taka odpowiedź. Napisz dokładnie co to ma być a wtedy poszukamy najlepszego rozwiązania, w ramach dostępnego budżetu. Inaczej rady są tak dokładne jak podpowiadająca wróżka. K.

Reply to
John Smith

John Smith pisze:

Taniej pewnie kupić miernik z termoparą niż samą termoparę :) To nie jest jakieś rozwiązanie tylko najlepsze. Bo w sumie wątkotwórca nie ma problemu jak zrobić termometr tylko jak uzyskać pomiar temperatury. PT100 będzie kosztował drożej. No chyba, że ja patrzę jedynie na takie, które zaczynają się od 50-60 zł.

Reply to
Mario

To jest jakieś rozwiązanie, bo dokładność nie jest znana. Złącze termopary trzeba umieć zrobić, banalne to nie jest. Jak po prostu zespawasz dwa druty, to wejdą wtrącenia z elektrod i atmosfery. Parametry, takiego czegoś, będą przypadkowe. K.

Reply to
John Smith

John Smith pisze:

No fakt. Nie można gwarantować, że da się zachować +-5C chociaż te które mierzyłem mieściły się w tej tolerancji. PT100 dawałby szanse zachować nawet 1C ale zależy jeszcze od warunków pomiaru. Dochodzą gradienty, prowadzenie ciepła po ściankach (jeśli zabudowany) i po przewodach.

Reply to
Mario