podczerwien -> uruchamianie kompa...

witam!

wpadlem na pomysl zrobienia takiego urzadzenia ktorym moglbym z pilota wlaczyc komputer.

obecnie mam tak ustawione ze za pomoca hasla wpisanego z klawiatury moge wlaczyc kompa. moge rowniez ustawic zeby klikniecie myszki uruchamialo sprzet. przelozyl bym wtedy myszke na USB i zwolnil zlacze. zatem gdybym podlaczyl odbiornik podczewieni ktory przetworzy kod z pilota na kody wysylane z myszki do plyty glownej to moglbym tak wlaczyc kompa.

zeby to dzialalo mysz musi byc pod napieciem wiec do zasilenia takiego ukladu nie potrzeba by juz duzej mocy (moze wystarczy bateria AA).

ponad to uklad taki po odebraniu sygnalu (albo po wykryciu ze plyta glowna podaje napiecie inne lub gdzie indziej) musialby sie automatycznie wylaczyc bo mam juz odbiornik podczerwieni przy karcie tv ktory w trakcie pracy kompa bedzie uzywany (nie da sie ustawic zeby ten odbiornik dzilal) a w ogole dodatkowe kody wysylane przez pierwszy odbiornik caly czas oznaczaly by klikniecia. po wylaczeniu kompa uklad musialby sie umiec sam wlaczyc i czuwac.

moje pytanie brzmi: jakie elementy potrzebowal bym zeby wykonac dokladnie taki uklad? o ile oczywiscie jest to mozliwe.

z gory dziekuje za odpowiedz

Reply to
Andre

Andre się wziął i wyklepał:

Na mój gust bez uP nie da rady

Reply to
scx

Najprosciej bedzie podczepic sie w miejsce standardowego wlacznika w obudowie komputera. Potrzebujesz odbiornik podczerwieni (TFMS5360 lub podobny) i dekoder np. RC-5. Razem wyjdzie elektroniki za moze kilkanascie zl. Nie trzeba do tego programowac zadnego procesora, wystarczy zlutowac gotowy uklad. Na 99% wygooglasz gotowca w ciagu kilku[nastu] minut.

Reply to
Adam Dybkowski