Pobór prądu z Vc z HD44780

Czołem,

Szukałem, ale jakoś znaleźć nie mogę. Ile prądu pobiera typowy wyświetlacz oparty na HD44780 z pinu Vc (pin 3 - regulacja kontrastu)? Chcę tam wrzucić MCP4019 (tam jest drabinka pięciu rezystorów 1k, więc sama z siebie bierze

1mA) i nie wiem czy max 2.5mA wystarczy.

Pozdr.

Reply to
Adam Wysocki

Adam Wysocki pisze:

Myślisz, że wszystkie wyświetlacze oparte o ten sterownik potrzebują jednakowego prądu do sterowania kontrastem?

Reply to
Zbych

Podejrzewam że jest jakiś rząd wielkości, w końcu zasada działania jest jedna.

Reply to
Adam Wysocki

Ten prąd mocno zależy od powierzchni wyświetlacza. Może być poniżej 1mA przy malutkich wyświetlaczach 2x16, a przy dużych

4x20 sięga kilku(nastu) mA.
Reply to
Zbych

Mam malutki 2x16. Dzięki :)