Płyta główna własnej produkcji?

Witam.

Znalazłem w sieci takie cudo:

. Jest to karta "turbo" do Atari Falcon z procesorem MC68060 i pamięcia SDRAM. Z tego co zauważyłem można ją przysposobić do pracy samodzielnej. I to jest właśnie coś o czym myślę, co bardzo by mi się przydało. Sęk w tym, że jak na moje zachcianki ;-) ten procesor jest dość słaby i trudno dostępny. Popularnym ARMom też troszkę mocy brakuje. Zrodził się więc w mojej czaszce pomysł użycia do tego typu konstrukcji któregoś z procesorów x86. Jednak po dość pobieżnym zapoznaniu się z dokumentacją Pentium I i II/III Intela(tudzież chipsetu BX i schematu płyty ref.) widzę, że nie jest to taka prosta sprawa. W sieci jakoś nic ciekawego nie mogę znaleźć, wiec najuprzejmiej zapytuję czy ktoś z Was ma na ten temat jakąś wiedzę?

Myślę o jak najprostszym sprzęgnięciu takiego procesora z pamięcią i uruchomieniu na czymś takim własnego kodu. Sednem jest zastąpienie własnym wynalazkiem mostka północnego.

A może istnieje jakiś inny szybki procesor, który można w tym celu wykorzystać. Oczywiście w jakiejś bardziej ludzkiej obudowie niż BGA :-)

Pozdrawiam.

Reply to
adam77

Chcesz zrobić to co próbują z Amigą. Wsadzić inny procek, np. powerpc i mieć 2 procesowy wymagające osobnego kodu. Moim zdaniem jest to rozwiązanie bez przyszłości. Zaletą CT60 jest zgodność binarna (prawie) z mc68k. Czyli cały posiadany soft dostaje kopa.

Jak już chcesz jakiegoś procka to spójrz w stronę ColdFire Motoroli. Jest trochę bardziej kompatybilny i może będzie wystarczająco szybki dla Twoich potrzeb.

Reply to
Darek

Ale co dokladnie chcesz osiagnac? Moze AVR32? Sa dosytc szybkie, masz caly toolchain do nich za free. Fajna plytka NGW100 kosztuje $84. Wlasnie sobie zamowilem i zobaczymy co da sie z niej wyciagnac.

Reply to
T.M.F.

adam77 pisze:

A ile MIPSów pożądasz? Może zamiast bawić się w samodzielne lutowanie łyknij po prostu płytkę miniaturowego peceta (VIA EPIA Pico-ITX) i po kłopocie. 10x7cm, procek 1GHz. Wyjdzie pewnie taniej niż najprostszy starterkit z szybkim ARMem (PXA). Chociaż tego ostatniego (w okolicach

400 MHz) najprościej upolować w jakiejś nawigacji GPS "z Biedronki".
Reply to
Adam Dybkowski

T.M.F. pisze:

Żartujesz, no nie? Gość pisał, że mu wydajności ARMa nie starcza a Ty mu podsuwasz AVR32 blednący przy 150 MHz (AP7). To już nawet pierwszy z brzegu zdatny do ręcznego przylutowania (TQFP) atmelowy ARM9 śmiga na

200 MHz.
Reply to
Adam Dybkowski

Bo ja wiem co jest szybsze. Na stronie Atmela

benchmarku wychodzi, ze AVR32 bije ARMa na glowe. Nie tylko MHz sie licza. Srona pewnnie stronnicza, chociaz Atmel produkuje i AVR32 i ARMy, wiec interes, zeby przekrecac fakty ma sredni.

Reply to
T.M.F.

T.M.F. pisze:

No niekoniecznie, bo na prockach rodziny AVR32 zarabia na czysto a wypuszczając różnej maści ARMy musi płacić haracz licencyjny (firmie ARM).

Reply to
Adam Dybkowski