PLL i Stratix

"Pszemol":

> Stratix nie podejrzewalem ani przez chwile, to sa naprawde niezle > > fpga, a jedynie to, ze w helpie jest napisane odwrotnie, niz jest, > > zdaza sie ... :)

W dokumentacji do serii Cyclone jest napisane tak samo o 'locked'...

> Raczej nie podejrzewalbym tu bledu.

przypomnialem sobie wlasnie, ze od czasu do czasu trzeba wlozyc papierek pod przykrywke podstawki; fucik ... z papierkiem mam sygnal LOCKED jak trzeba, wysoko; teraz zostaje mi wykazac, ze jak nie dziala, to LOCKED jest LOW; albo odwrotnie;

inna sprawa, ze w tym kontrolerze pamieci ddr synchronizacja fazy clock_in i clock_out nie jest do niczego potrzebna, calosc dziala wylacznie na zegarach produkowanych przez pll, krytyczne sa przesuniecia fazowe miedzy zegarami wychodzacymi z pll, one maja 133MHz, a ze jest to 'double data rate' to faktyczna czestotliwosc jest 266, juz 1ns w ta czy w tamta robi roznice;

JA

Reply to
JA

"Pszemol":

widze ;) juz sie nauczylem, ze nalezy 'z dystansem' podchodzic do specyfikacji czy manuali, ale jednak blad po stronie znanych, powaznych firm to najmniej prawdopodobna opcja, najpierw sprawdz u siebie; no chyba, ze chodzi o Microsoft ;)

jak napisalem: "testuje ddr-ram controller od altery", to znaczy IP altery; testuje ten sterownik zanim zdecydujemy sie kupic, jest do sciagniecia na stronie altery; wiekszosc kodu sterownika jest jawna, zakodowana jest maly kawalek sterujacy, z dolaczonego manuala mozna sie sporo dowiedziec/nauczyc; ten kontroler ma pracowac z memory module, takim jak masz w PC, 512 KB; jakie tam sa kostki moge popatrzec jutro w robocie;

no wlasnie - sdram, czy ddr-ram ? roznica dosc zasadnicza;

Cyclone znam jedynie ze slyszenia :); tzn. czytalem data sheet, my sie takimi malenstwami nie zajmujemy ... :) co to znaczy, ze masz 50MHz ? tak jest w specyfikacji, czy masz demo board z kwarcem 50MHz ? moim zdaniem, jesli to sdram, to i 150MHz powinno chodzic;

Cyclone ma podobnie jak Stratix przygotowane cele I/O do pracy z ddr ram i z tego co sie orientuje nie jest wiele wolniejsze, o ile w ogole, od Stratix; jesli bede w stanie, to oczywiscie podziele sie doswiadczeniem, ale to nie jest moj design, ja tylko testuje IP Altery;

JA

Reply to
JA

"Pszemol":

dobre, nie slyszalem tego jeszcze; jakbym akurat pociagal piwo, mogloby byc niewesolo :)

wymien na 66 i sprobuj, potem na 100MHz ;

przy 50 MHz nie ma sie co wyrabiac;

72 stopnie z 20ns to 4ns, droga po sciezkach do pamieci - powiedzmy 2ns [uwzgledniajac opoznienie komorki I/O], od zbocza clock na pinie pamieci do przybycia danych na piny fpga pewnie bedzie ze 3-4ns, w sumie ok. 10ns, czyli dodatnie zbocze clock'a CPU trafia dokladnie w srodek okna waznych danych z pamieci; tyle ze przy 20ns jest to sztuka dla sztuki, jestem przekonany, ze bedzie rownie dobrze pracowac przy opoznieniu fazy 30 stopni jak i 90; jak dasz cos kolo 100MHz, to oczywiscie trzeba te faze dopasowac, jesli jest tak jak sie domyslam, pewnie 30 stopni byloby w sam raz;

te 72 stopnie moga tez wynikac z tego, ze adres i reszta do pamieci jest zatrzaskiwany clock'iem 0 dzieki czemu pamiec pracujaca z clock'iem 72 ma wystarczajacy setup time;

to powyzej to moje gdybanie oczywiscie, bo nie znam tego rozwiazania;

jesli juz, to wydaje mi sie, ze procesor ogranicza czestotliwosc, nie interface do sdram; ale to tylko moje wyczucie;

JA

Reply to
JA

Wracając do problemów z PLL. Masz Stratixa - pewnie z jeden pll leży odłogiem i śpi. Spróbuj puścic zewnętrznego clocka przez wolny pll, a ten "interesujący" zasilić otrzymanym sygnałem. Ja tak raz robiłem (design przestawał działac przy dużych EMC i nie było innej rady - tak po prostu musiało być).

Reply to
jerry1111

Jak sdram, to bez więszych problemów do Cyclona sie podłącza.

Na >100MHz dla Cyclona C8 to ciężko Niosa skompilować (mówię o Nios1, bo Nios2 jeszcze nie chciało mi sie instalować). Poza tym puścili - od czego pll?

Reply to
jerry1111

Stratix ma wbudowane PLL ?

No to wracamy do problemu - jak zapisac w VHDL zeby z niego skorzystal ? :-)

Nie chce mi sie patrzec ile ma. A co do zapisu? Zinstatowac (kurka - jak to bedzie po polsku? dziedziczenie? chyba nie...) plla, ustawic parametry i wio :-)

Reply to
jerry1111

"jerry1111":

nawet 6;

w tej chwili wydaje sie, ze glowne zrodlo problemow to odksztalcajace sie kulki fpga pod naciskiem sprezynek podstawki, co daje w efekcie slaby kontakt, ale sam pomysl ciekawy; dzieki, zapamietam sobie;

JA\

Reply to
JA

"J.F.":

od 4 do 8, zaleznie od wielkosci; APEX tez ma, Xilinx ma; chyba kazda 'szanujaca' sie fpga ma teraz pll;

tak calkiem, na 100% niezaleznie od fpga i narzedzia robiacego synteze chyba sie nie da, bo to modul specyficzny dla kazdego fpga, ale glowy za powyzsze nie dam;

ja robie to tak, ze mam w design 'black box', [wierze, ze pojecie 'black box' jest oczywiste] ktory implementuje ram, czy pll, a w quartus generuje odpowiednia architekture tegoz 'black box'; ostateczne kompilacja top level i place & route musi byc zrobiona quartus'em [czy odpowiednim narzedziem Xilinxa], ktory polaczy to, co jest produktem kompilacji Leonardo, Symplicity czy Synopsys z modulem ram czy pll wygenerowanym przez software Altery badz Xilinx;

sam nie wiem, czy to co napisalem powyzej jest zrozumiale, czy metne ... troche sie obawiam, ze metne; moge do-objasnic, jesli ktos ciekawy ;)

w innym watku [Xilinx + matryca TFT] jest link do kodu, ktory implementuje dual-port ram w sposob tak bardzo niezalezny od fpga vendor, jak tylko sobie potrafie wyobrazic, w verilogu, nie w vhdl, ale idea chyba jest zrozumiala, nawet bez znajomosci veriloga;

przy okazji - fascynuje mnie pytanie, czemu do tej pory nie powstal jezyk zorientowany na synteze fpga czy asic, a wciaz bazuje sie na jezykach majacych za glowny cel modelowanie;

JA

Reply to
JA

"Pszemol":

[,,,]

ja rozumiem to tak: na pin wejsciowy fpga wchodzi 'nieczysty' sygnal clock, czy to odbicia z powodu braku odpowiedniej terminacji, czy x-talks, czy zaklocenia e-m; pierwsza pll co prawda traci synchronizacje fazowa, ale wciaz produkuje, czy moze lepiej - odtwarza - 'czysty' clock wejsciowy, dzieki czemu druga pll w lancuchu nie ma juz problemow;

JA

Reply to
JA

Opłaca sie podstawki używać? Nie lepiej to po prostu przylutowac? Podejrzewam zresztą że koszt podstawki jest porównywalny z ceną Stratixa :P BTW: Ile taka podstawka kosztuje?

Mi ten pomysł d**e uratował w pewnym momencie :-)

Reply to
jerry1111

Kurka - nie wiem "co poeta mial na mysli" :-(

Reply to
jerry1111

Pisales ze zrobili design tylko na 50MHz. Mi _chyba_ chodzilo o to, ze mozesz sobie zwiekszyc f_clk :-)

Reply to
jerry1111