platforma sprzetowa pod LCD

buke napisał(a):

Od razu FPGA? Nie lepiej CPLD - ile makrocell może to zjeść? A samym PICem się nie wyrobisz raczej bo policzmy:

400 x 200 x 60Hz = 4,8 megapikseli/s (a ile z PICa mipsów wyciągniesz?)

Lepiej będzie zrobić chociażby "linebuffer" w CPLD a resztę liczników przełączać procesorkiem. Z obsługą 200 x 60 = 12KHz to nawet biedny PIC się wyrobi. :) A jaka będzie elastyczność - sprzętowe przesuwanie ekranu i pionowe skalowanie będzie bardzo łatwe.

Szukając coś na ten temat znalazłem to:

Nie wygląda na zbyt trudne.

Pozdrawiam,

Radek

Reply to
Radek

buke napisał(a):

A nie lepiej wziąć jakiegoś małego ARMa (np. AT91SAM7S256) - chodzi z zegarem 48 MHz (1MIPS/MHz), USB na pokładzie, 256KB Flash, 64KB RAM i kosztuje niecałe 38 zł w Seguro. Jeżeli potrzebujesz w tym Ethernetu i CAN, kup od razu AT91SAM7X256 (45 zł). Są też mniejsze i tańsze (AT91SAM7S64/128) od 24 zł.

Reply to
Adam Dybkowski

Adam Dybkowski napisał(a):

Chodziło i to mi po myśli - Arm7 z 8KB ramu można mieć i za 15zł. To nie byłoby do końca to ale biorąc pod uwagę cenę - trudno pobić. Sam znam asembler Arm dosyć dobrze (brałem udział w DemoCompo dla jednej maszynki) więc... czemu nie?

Jednak:

- mało pamięci!!!

- mam kilka chipów CPLD do wykorzystania

- mam kilka kostek sram, które pociągna 18MHz a są łatwe w obsłudze

- linebuffer na CPLD plus µC = względnie prosto, szybko i elastycznie

- będę miał niedługo fajne uniwersalne PCB, które zaprojektowałem pod CPLD

- CPLD, sram i µC można mieć w DIP i PLCC

I tak ciągle wolałbym to zrobić na Arm. Jednak... trudno się zdecydować.

Planuje 16 bitową szynę z 16 bitowym adresem (FB do 128KB), w CPLD jeden licznik dla kolejnych pikseli w linii, reszta sterowana przez µC.

DAC myślę, że 6bit RGB wystarczy. Tryb 4bpp bezpośredni: 3bity RGB plus

1 bit jasności. Rozdzielczość 320x200x4bpp liniowo (a fuj bitplany), hard scroll co 4pixle na początek horyzontalnie - byle zacząć i byle działało. Później się polepszy.

Wyjście RGB + VSYNC + HSYNC - byle zadziałało z monitorem mającym wejscie VGA.

Pozdrawiam,

Radek

Reply to
Radek

Adam Dybkowski przemówił ludzkim głosem:

Sprawdzałeś może doświadczalnie ile cykli zabiera zmiana stanu na porcie? Atmel nic nie podaje w swoich pdfach, a z kolei philips chwali się, że jako jedyny produkuje ARM7 z szybkim I/O (2 cykle zamiast chyba 14).

Reply to
Zbych

Zbych napisał(a):

Sprawdzę w poniedziałek doświadczalnie na AT91RM9200, AT91SAM7S256 i AT91R40008 (takie płytki mam pod ręką). Philips teraz się głośno chwali, bo projektując pierwszą serię ARMów (LPC210x) dał ciała i pin można było zmieniać tylko baaardzo wooolno.

Reply to
Adam Dybkowski

Dnia 09-05-2006 o 01:42:45 Radek snipped-for-privacy@mitsoft.com.pl> napisał:

Dla własnego bezpieczeństwa usuwaj identyfikator sesji (najczęściej sid czy jak powyżej PHPSESSID) z przekazywanych publicznie linków.

Reply to
Ostry