pioro cyfrowe

Ciekawe jak dzialaja takie cosie

Zauwazylem ze podobny produkt czuly jest na bezwzgledne polozenie a nie na przyspieszenie.

Reply to
yorgus

"yorgus"

Chyba kamera.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski
Reply to
Robert Wańkowski
Reply to
Grzegorz Niemirowski

No, nie wiem. "Infrared" może oznaczać, że użyto kamery - podobnie jak w myszach optycznych. Może obie techniki w celu zwiększenia dokładności. Dawno temu miałem do czynienia z ultradźwiękowym urządzeniem do lokalizacji kursora przy pracy na mapie i było bardzo podatne na zakłócenia. Ciekaw natomiast jestem oprogramowania OCR - dotychczas nie widziałem takiego, który rozpoznawałby prawidłowo pismo ręczne.

Reply to
Andrzej
Reply to
Grzegorz Niemirowski

OCR nie ma dostępu do bardzo ważnej informacji: kierunkach pociągania i szybkościach. Gapienie się w kolorowe pixele jest znacznie trydniejsze niż detekcja gestów.

Reply to
Sebastian Biały

Każde przyzwoite jest adaptacyjne. Prawidłowo - znaczy szybciej (po poprawieniu błędów) mam tekst w komputerze niż wklepałbym go ręcznie. Tego testu (tekst w jęz. polskim) nie przechodzi wiele OCR'ów od pisma maszynowego. Z tych co używałem to chyba tylko FineReader (ale to chyba pisali Słowianie) i częściowo Omnipage.

Reply to
Andrzej

W dniu 2014-05-13 22:38, yorgus pisze:

Bezwzględne? Tj. względem eteru??? ;-)

BP,NMSP

pzdr mk

Reply to
mk

Znaczy chcesz powiedziec, ze latwiej przeczytac pismo patrzac na piszaca reke niz gotowy napis?

Moze to i prawda?

Reply to
Andrzej S

Pierwsze palmy które wykrywały pismo za pomocą rysika - patrzyły *tylko* na gesty i miały lepsze rezultaty niż gapiąc się w zawijasy. Do dzisiaj wszelkie wykrywanie pisma odręcznego na smartfonach analizuje gesty, predkości, kierunki a nie obraz. Bo może.

Sebastian Biały

Mojego odręcznego pisma żaden palmtop nie przyjmował do wiadomości. A przy próbach „uczenia” okazywało się, że w Polsce uczono zupełnie innej kaligrafii niż w USA i piszę litery nie tak, jak oczekuje program :(

To capture your pen strokes, the Staedtler 990 uses infrared and ultrasound waves that communicate between the pen's tip and a positional receiving unit. The info passed between the pen and the receiver passes through a complex algorithm to create a vector image of your notes or sketches. This is the most common form of technology used by digital pens because it's accurate and you don't have to purchase or print special paper.

However, the positional receiver option has its drawbacks as well. Bumping the receiver once you've started on a page will distort the vector image. Also, you have to be very conscious not accidentally block the signal from the pen to the receiver with your hands. Most of the time, interference occurs when your index finger covers the sensor on the pen. This is an easy pitfall to fall into because the grip has a tapered transition into the sensor area, making the sensor a natural resting place for your index finger.

A.L.

Reply to
A.L.