Piny we wtyczce telefonicznej (?)

wtyczka telefoniczna ma 2 piny; co jest na kazdym z nich? /czy robiac wtyczke mozna zamienic je miejscami?

"ammpp" snipped-for-privacy@poczta.fm wrote in news:c8s2se$le9$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl:

Czy to dlatego, ze jest tam napiecie przemienne?

Reply to
Krzysztof Szynter

Biblioteki pozamykali, czy też masz wilczy bilet i Cię nie wpuszczają?

RoMan Mandziejewicz snipped-for-privacy@pik-net.pl wrote in news: snipped-for-privacy@pik-net.pl:

Co do bibliotek to czlowiek sie zawsze pozno budzi i nie wirzy innym. Pamietam jak rok temu kupilem ksiazke do maty za _50zl_. W tym roku w antykwariacie zdobylem 3 o wiele ciekawsze, mniej wazace, wiecej zawierajace i z jakze milym dla oka podzolklym kolorem ;--)

Za ile? lacznie 20 kilka zlptych za TRZY super ksiazki. No musze dodac ze od kolezanki udalo mi sie pozyczyc Nuhrmanna. 3 tomy z jednego zrodla ;--))

ps Wiem, wiem, OT ;-->

Reply to
Krzysztof Szynter
Reply to
Andrzej Kamieniecki

No i dobrało sie dwóch leni - buzi sobie dajcie ;-P

Pisałem - szukać w BIBLIOTECE!

Jasssne...

Prostej? Przepracowałem w tym ładnych parę lat i nie nazwałbym telefonii 'prostą'.

Ale skoro sobie życzysz - podstawowe parametry:

Impedancja: 600 om Pasmo: 300-3400 Hz Poziom: -8.5 dBm Zasilanie linii: prąd stały, zazwyczaj dławik/przekaźnik bifilarny 2*400 om,

48-60V - zależnie od centrali. Dopuszczalna max rezystancja pętli abonenckiej - zależnie od centrali - zazwyczaj 1200 om. Minimalna izolacja: zależnie od centrali - zazwyczaj powyżej 1 Mom. Dzwonienie: 90V 25Hz Wybieranie impulsowe: 10 Hz, 66/37% (w Polsce) tonowe: DTMF
Andrzej Kamieniecki

Przełam się i idź do biblioteki... Może Cię w maliny wpuszczam? ;-P

Telefonia z samej zasady musi być symetryczna - pracuje bez ekranowania na stosunkowo niskich poziomach.

*PLONK*! [...]
Andrzej Kamieniecki

Moze tu:?

VPL...

Reply to
KasiaVPL

Uzytkownik "KasiaVPL" snipped-for-privacy@hapt.nl napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Hehe, dzieki ;)

pozdrawiam sobol

Reply to
sobol

Dnia 2004-06-01 23:18, Użytkownik KasiaVPL napisał:

50 V stałego a podczas dzwonienia ok 100V stałego a najprosciej zmierzyc to wszystko na twojej linii bo zalezy to do jakiej centrali telefnicznej jest wpieta twoja linia telefonicza.
Reply to
Iwan

Nie sobie będzie pewien. Normą przez długie lata było 90V 25Hz. A że już kilkanaście lat nie pracuję u T(ego)PSA, to może się coś zmieniło, ale na pewno nie to, że jest to zmienne :-)