pierscień ferrytowy - pytanie

Zaczne od tego że nie bardzo sie na tym znam. Mam uklad w ktorym izolacja galwaniczna jest zrobiona przez recznie zrobiony transformator, pierscień ferytowy i 5 zwojów po jednej stronie i 5 zwojów po drugiej. Tylko że w opisie i za schematach jest że pierscień musi miec wymiary 16x6.4 mm a ja mam większy. Czy mozna zastąpić troche większym ? pewnie tak ale wole sie upewnić.

Dziekuje za pomoc - Cure

Reply to
cure

Wymiary rdzenia to jeszcze nie wszystko. Potrzebujesz dobrać przede wszystkim parametry materiału. Jeśli znajdziesz odpowiednik mateirału to bez kłopotu dobierzesz rdzeń. Materiały są zbliżone u wszystkich producentów. Jeśli zasz parametry tego rdzenia z opisu? Podaj, do pomoże w rozważaniach.

Reply to
JoeBack

Na takie pytanie nie da się jednoznacznie odpowiedzieć. To czy mozliwa będzie zamiana zależy od tego:

  1. W jakim charakterze pracuje to trafko, bo jeśli parametry pracy są ściśle związane z indukcyjnością uzwojeń, to nie bardzo.
  2. Każdy tego typu rdzeń ma stałą od której zależy indukcyjność uzwojeń. i ta stała prawie na pewno będzie inna niż oryginału, nie wspominając już, że przekrój rdzenia jest inny, a indukcyjność jest ścisle związana z przekrojem.
  3. Jeżeli mamy do czynienia z pracą dławikową to można spróbować, choć, np. w przypadku zasilaczy komputerowych efekt może być nieciekawy...

Generalnie jeżeli takie trafko pracuje np. w obwodzie kluczowania przetwornicy to nalaeżałoby odradzić takie podmiany.

LFC

Reply to
LFC