Panel solarny 20W 12V - uzysk prądu zimą.

Witam.

Wynajmuję kawałek wiaty z której zostawiam auto, ale brak tam oświetlenia co zwłaszcza teraz jest irytujące. Pomyślałem, aby zamontować dwa reflektorki LED'owe 10W-20W, akumulator z UPS'a 18Ah i włączyć pilotem przy parkowaniu czy choćby aby widzieć przy dolewaniu płynu do spryskiwaczy.

Tylko trzeba aku doładowywać. Na aledrogo są zestawy z panelem słonecznym 20W. Jest szansa przy takiej pogodzie zimowej, że to się sprawdzi i, zakładając moje zaświecenie lampy na 2-3 minuty dziennie, będzie on w stanie doładować akumulator?

Reply to
Irokez

W dniu 2018-11-29 o 18:50, Irokez pisze:

Kup od Chińczyka lampę z czujnikiem ruchu. Mam taką przy wejściu i mimo, że nie jest bezpośrednio wystawiona na Słońce, to te na oko 300cm2 panelu wystarcza. Są też w okolicy lampy uliczne z panelem ok. 2m2 i świeci to całą noc jaśniej, niż sodowe lampy na innych latarniach.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c0026e1$0$499$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

IMO spoko ... chyba, ze spadnie snieg i bedzie miesiac lezal :-)

Ale latarke to bez problemu kupisz i doladujesz :-)

W dniu 2018-11-29 o 18:58, Pawel "O'Pajak" pisze:

Mówisz o takiej, co ma na daszku panel? Muszę mieć osobno bo światło do wewnątrz chcę. Wiata ma 9 metrów długości.

Reply to
Irokez

W dniu 2018-11-29 o 18:50, Irokez pisze:

na 3 minuty świecenia to mam zawsze latarkę w samochodzie w schowku (ledowa z biedronki) a jeżeli upierasz się żeby świecić w całej wiacie i mieć ręce wolne przy nalewaniu płynu, to może zamontować pod sufitem oświetlenie ledowe z elastycznym kablem i wtyczką do zapalniczki auta. Akumulator w samochodzie spokojnie wydoli a wyjeżdżając z garażu sam się doładuje.

:)

Reply to
Roman Rogóż

Tak Sam mam panel też 20 W i podłączony jest do aku w samochodzie więc jakaś tam praktyka jest. Bez tego musiałem doładowywać aku co 1-2 miesiące a po podłączeniu do panela po 3 miesiącach stania aku zimą pełny!!! Nawet w pochmurne dni naładuje na kilka minut świecenia. Aby tylko nie był zasypany śniegiem. Ustaw na południe bardziej pionowo i będzie git. Pozdrawiam Jacek

Reply to
Agent0700

W dniu 2018-11-30 o 09:08, Agent0700 pisze:

Dzięki.

Pozdrawiam.

Reply to
Irokez

W dniu 2018-11-30 o 21:46, Irokez pisze:

Kup coś takiego i po sprawie.

Jingiel

W dniu 2018-12-01 o 04:42, Jingiel pisze:

Jak sobie zobaczyłem te 10.000 lumenów z V6 czy 8.000 z L2 (ma nawiązywać do Cree XM rozumiem, ale co to jest faktycznie?) i zdjęcia jak to świeci... ;)

Reply to
Irokez

Dnia Sat, 1 Dec 2018 12:16:28 +0100, Irokez napisał(a):

tajwanczycy robia 100W LED/COB i to sie gdzies do 10k lm zbliza ...

ale 100W z tych dwoch ogniw nie wyciagniesz ... hm, a moze i wyciagniesz ?

Nawiasem mowiac - kupilem latarke z 18650 i polecieli po calosci - na ogniwie 99000 mAh.