Oznaczenia bezpieczników SMD

Przyznam, że jestem trochę zdezorientowany. Potrzebowałem do pewnego projektu bezpieczników SMD 1206. W pobliskim sklepie kupiłem kilka sztuk, ponoć na 2A. Nie są to bezpieczniki polimerowe, ale jednorazowe topikowe, w białej, ceramicznej obudowie. Na obudowie nadrukowana jest litera "F". Coś mnie tknęło, żeby spróbować wygooglować oznaczenia i w paru kolejnych datasheetach różnych producentów znajduje informację, że litera F oznacza 500mA.

Istnieją jakieś różne, niejednoznaczne systemy oznaczeń, czy sklep ma bałagan w magazynie? ;)

Reply to
Atlantis

W dniu 2019-05-21 o 19:27, Atlantis pisze:

Może F oznacza Fast? Sprawdź na jednej sztuce przy jakim prądzie zadziała.

Nie lepiej polimerowy? P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Polimerowe się degradują. Dlatego przeszedłem na ograniczniki prądu na MOSFETach zubożanych.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski