oscyloskop HP 54600B

W dniu 2015-11-23 o 12:08, Piotr Gałka pisze:

Dokładnie, a jak dodamy do tego wykonanie wojskowe to dostajemy sprzęt który nas przeżyje, nie mówiąc już o jakości wykonania.

Reply to
janusz_k

Witam Forowiczów. Akurat od tego Dawida nabyłem HP 54600B. Osc sprawny, dodana porządna sonda, kilka pierdół plastikowych. Teraz mam kino w domu. Do tej pory miałem CI-112A. Przesiadka, to jak z malucha do autobusu ze wszelkimi bajerami. Ciuchcia i Pendolino. I niech mi chińszczyzny nie wciskają. To porządny oscyloskop. Niech mi chińczyk pokaże, jak zagrać w Tetrixa na ich sprzęcie...:) Ja na swoim zagram. A tak poważnie..., czy my robimy elektronikę dla NASA???? Czy amatorsko uruchamiamy moduły elektroniczne..? Pozdrawiam....

Reply to
ronapik

W dniu 2016-01-12 o 16:30, J.F. pisze:

Ale zapominasz że to oscyl analogowy z pasmem do 100Mhz, adc to taki dodatek na wolne przebiegi, a tak swoją drogą tu masz 20Ms a w takim np WOC2K który jest tylko przystawką USB też jest 20M a kosztuje 500zł, więc? widać że lepiej dołożyć bo to dobra cena tego oscyla.

Reply to
janusz_k

W dniu 2016-01-12 o 21:03, J.F. pisze:

Pisze przecież :) podaje nawet że nawet pokazuje 150Mhz ;)

Mam niby trochę lepszego w robocie, ale du..y nie urywa, przy powtarzalnych przebiegach jego cyfrowość raczej przeszkadza niż pomaga, potrafi bez trudu zgubić szpilkę a z 8M z zegara zrobić sinusa 1khz, jak się podstawę źle ustawi, na analogu tego nie uświadczysz.

Ale to są paści, ja pisałem o porównywalnym czyli samplowanie min 20Ms/s tak jak ma ten oscyl.

Wbrew pozorom wytrzymają jeszcze dużo, to są leżaki wojskowe, poza tym produkcja wojskowa i to USA, tam nie ma byle jakich kondesatorów, rozbierałem swój miernik aby zmienic ledy na niebieskie, taki :)

na zdjęcia jak on w środku wygląda, naprawdę aż miło popatrzeć :) To naprawdę kawał solidnej roboty, ten oscyl pewnie podobnie wygląda w środku, jakbym miał kasę to bez wachania bym go kupił, ale niestety kasa poszła na coś innego.

Bardzo :)

Reply to
janusz_k

W dniu wtorek, 12 stycznia 2016 17:30:31 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:

To nie jest oscyloskop analogowy z dodatkiem samplingowym. "Pasmo analogowe 100 MHz" oznacza, że wzmacniacz na wejściu ma 3 dB tłumienia dla sygnału 100 MHz i to wszystko.

Szczerze mówiąc oscyloskopy cyfrowe zaczęły być traktowane poważnie jako konkurenci analogu od czasów Tektronixa TDS 210 (który teraz osiąga z niewiadomych przyczyn idiotyczne ceny na Ebayu, bo wiadomo, lepsze niż chińszczyzna ;).

Reply to
kropelka

W dniu wtorek, 12 stycznia 2016 21:49:50 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:

Tak, te oscyloskopy są pięknie zrobione w środku i to niesamowity kawał techniki, co nie zmienia faktu, że to jest (epokowo) model przejściowy pomiędzy oscyloskopami analogowymi, które mogły zapamiętać parę przebiegów, a czymś, co mogło zastąpić analog (okolice TDS 210).

Swoją drogą mam "leżaka wojskowego" z allegro, Philipsa analogowego z wbudowanym logic analyserem (niesamowita pamięć próbek coś koło 4096 bajtów, kosztował w latach 80 1300$) z naklejką kalibracji z 2008, za to, ile wpakowałem w wymianę kondensatorów, podświetlenia skali, zajechanych przełączników itp. pewnie bym kupił drugi taki. Ale taki już urok hobby;) pewnie kupiłbym drugi taki sam.

Reply to
kropelka

W dniu 13.01.2016 o 09:57, J.F. pisze:

Z tego co widzę w serwisówce, to on do wyświetlania ma normalny kineskop z odchylaniem magnetycznym, więc nie sądzę aby był analogowy z pasmem

100MHz ;-)
Reply to
Grzegorz Kurczyk

W dniu 2016-01-13 o 11:10, Grzegorz Kurczyk pisze:

Podobnego Tektronixa w akcji widziałem u kolegi Irka (moze wywołany się odezwie)i wyglądało to na analogowy, bo trudno sobie wyobrazić aby dla

20Ms/s miał pasmo 100Mhz, zresztą pokazał mi jak dla szybszych przebiegów oscyl składał przebieg, pokazywały się kropki i z czasem coraz więcej ich było.
Reply to
janusz_k

W dniu 2016-01-12 o 22:16, J.F. pisze:

Nie, nie ma, ograniczeniem także jest pasmo wzm wejściowego. Tak mają droższe modele, ale my tu o tanich mówimy.

Widziałem kiedyś dawno u kolegi Irka podobny w akcji i wiem że to działa. A poza tym skoro to wojsko kiedyś zamówiło to widocznie mieli argumenty za takim rozwizaniem.

A tego to nie widziałem, ciekaw jestem jak wygląda program co to obsługuje i czy ma izolację USB, bo ten co podawałem ma. Bo niestety już się na tych chińskich programach przejechałem, kupiłem programator TL866A, nawet niezły, ma testowanie kości ttl i cmos ale nie wszystkich, program jest taki sobie, toporny, help wyskakują krzaczki, chciałem dołożyć swoją kość do testowania, zapomnij, kości są "wsadzone" do dll-a i koniec, napisałem do nich, 0 odzewu.

Reply to
janusz_k

W dniu 13.01.2016 o 18:09, janusz_k pisze:

No to jak składał kropki, to nie analogowy :-)

100MHz jest pasmem wzmacniacza wejściowego. 20MS/s to próbkowanie w czasie rzeczywistym dla przebiegów jednorazowych. Dla przebiegów powtarzalnych oscyloskop może pracować w trybie ekwiwalentnym z próbkowaniem 1GS/s i to jest właśnie to "składanie z kropek".
Reply to
Grzegorz Kurczyk

W dniu 2016-01-13 o 19:48, Grzegorz Kurczyk pisze:

Analogowy przełączony w tryb cyfrowy. To są dwa niezależne tryby pracy.

Ależ wiem o tym, podaje tylko że miał dwa tryby pracy, sam w poprzedniej robociemiałem podobny oscyl, (IMHO Hameg? chyba tak) tyle że on nie miał trybu ekwiwaletnego, pracował tylko w trybie rzeczywistym z adc 40ms/s i w trybie analogowym w którym miał chyba 50Mhz albo więcej.

Reply to
janusz_k

W dniu 2016-01-13 o 21:19, J.F. pisze:

No ok, nie wiem jaki ten HP jest, te który używałem był analogowo-cyfrowy.

Reply to
janusz_k