No i daj komuś oscyloskop do

<

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

coś mi filmik nie chodzi .....

Reply to
Rock

Jesli dobrze wyczytałem to oscyloskop jest podpięty pod kartę muzyczną w PC. Zastanawia mnie ilośc wektorów na ekranie - jest tego cała masa, ciekawy jestem zatem czy to zwykłe 44kHz czy też coś więcej. A swoją drogą niektóre efekty wyglądały jak raster a nie wektory ;)

Reply to
Sebastian Bialy

Pic na wode fotomontaz ;)

Pozdrawiam

Reply to
Waldeusz

Zapewne tak :) Co nie zmienia faktu, że koncept może być ciekawy, sam się kiedyś zastanawiałem ile można by wektorów wyciągnąć zakładając standardowe wyjście audio z karty i puszczając realtime sfabrykowany strumień audio stereo. Wyszło, że niewiele :) Ale na zajęcia ze studentami mogło by być niegłupie - w roli generatora jakiś uC,2xCA.

Reply to
Sebastian Bialy

BOFH excuse 421: Rock not responding

Tu masz fleszkę :

<

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

Byc moze. Ale takie rozetki ktore sie pojawiaja w polowie to nawet bez PC 4 generatory, czy nawet dwa - jesli maja wyjscia sin i cos.

Kryptonim J.F. nadawał:

IMHO 100% napisy nawet widać, że nakładane.

rozetki ok, ale wystarczy znać zasadę działania anologowego oscy, żeby wiedzieć, że praktycznie niemożliwe jest wyświetlenie na nim fontanny. P.

Reply to
PK

Niektore maja wejscie Z - jasnosc strumienia :-) Mozna wtedy zrobic z oscyloskopu TV :-)

Użytkownik "Sławomir Szczyrba" snipped-for-privacy@of.the.night> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@hot.pl...

na youtube jest tego cała masa podpięta jest karta muzyczna jeden kanał pod x i drugi pod y do tego sofcik i no problemo

Reply to
blur

Witam,

Dnia 1.09.07 (sobota), 'blur' napisał(a):

Próbowałeś? Nie wykorzystuje się wejścia Z (np. trzeci kanał z karty)?

Reply to
Dykus

tu chyba widac wyraznie ze nie ma z, w rogach wyraznie widac 4 plamki - mozliwe ze wygaszaja po prostu przesterowujac wzmacniacz tak by plamak wychodzila poza obszar roboczy.

Reply to
PAndy

Witam,

Dnia 2.09.07 (niedziela), 'PAndy' napisał(a):

Możliwe, ale wtedy zrobienie fontanny byłoby bardzo trudne (zakładając, że reszta jest łatwa;). Mnóstwo nieregularnych kropli, które mają różną jasność. Karta dźwiękowa chyba nie ma chyba nadzwyczajnych czasów narastania i opadania, a tutaj nie widać, aby plamka uciekała poza ekran (a musi wiele razy). Plamki na rogach nie zawsze są. A nie wiem... :)

Reply to
Dykus

Dnia 02.09.2007 Dykus snipped-for-privacy@SpAmYwp.pl napisał/a:

Karta ma na wyjściu filtr dolnoprzepustowy ~20kHz więc takie jest ograniczenie pasma video, na wiele nie styknie. Ale w sumie jak ustawisz wolna podstawe czasu i podasz prostokąt, to ogladając górny fragment masz przerywaną linie, bo zboczy nie widać, tu mozna osiągnąc to samo sterując zapalanym pixlem "powoli" a zgaszone elementy przelatywać "szybko". Luminofor czym dłużej podświetlany tym jasniejszą da plamkę, więc :) "Film" składał by się z klatek zapisanych wektorowo, a już animacja kreslona

1 ciągłą linią, jak np "La linea" byłaby bezproblemowa :D
Reply to
Sergiusz Rozanski

a ja mam karte fortissimo 4 która nie ma takich ograniczeń, potrafi onan generowac stereofoniczny sygnał z pilotem i RDSem na raz, maksymalne próbkowanie ma 192kHz więc nie sądze aby zakłądali takie filtry

Reply to
VSS

gdyby nie to stereo i RDS to bym napisal ze probkowanie 192 to jedno, ale dobra karta audio stosowne filtry powinna miec :-)

A tak swoja droga - zasadnicza czesc prostego kodera stereo to przelacznik podajacy naprzemian prawy i lewy kanal, przelaczajaczy co

38kHz. Niby schemat blokowy w madrych ksiazkach jest inny, ale taki tez dziala.

Co by bylo gdyby typowa karte spowolnic do 38ksps i podawac probki naprzemian ? na ile by przeszkadzaly wbudowane filtry ?

coś mi też to nie pasowało.

no no no, tu już za daleko, jak możemy cos budowac to ja wstawie karte dźwiękowa na mhz przetwornikach :) ma byc oscyloskop - 2 kanały - bez Z - jasnosci no i karta _dźwiekowa_ wiec _z_ filtrem na przetworniku :D

Reply to
Sergiusz Rozanski