natezenie pradu dla coolerow w plytach glownych

Witam

Buduje projektor wg pomyslu z tomshardware:

Mam pytanie, jakie natezenie maja zazwyczaj plyty golowne we wtykach dla coolerow? Chodzi mi o takie 3-pinowe biale zlacza. Wiem ze maja

12V, ale nie wiem ile Amperow. Moja plyta to GA-7N400-L a zasilacz ma 300W (z dodatkowym zlaczem +12V dla nowych plyt glownych).

Mam rozebrany stary LCD bez zasilacza i mysle zeby zamiast kupowac nowy zasilacz, podlaczyc go do plyty glownej pod slot do wentylatora. LCD kozystal z 12V i 3A, ale wymontowalem z niego swietlowki. Teraz nie wiem ile pobiera ale "chodzil" na zasilaczu uniwersalnym z 500mA. Czy to znaczy ze nie ma znaczenia czy ilość amperow przekracza minimalna wartosc w specyfikacji? Domyslam sie ze po prostu LCD sam sobie dobierze odpowiednie natezenie, i nic sie nie spali? Nie jestem elektronikiem i mam dosc blade pojecie, dlatego sie tu upewniam.

Reply to
iokionous

to zalezy od plyty glownej... 3W mi sie kolacze w glowie to z 12 masz P=U*I, I=12/3 = 4A :) cos duzo. Jak dziala z 500mA to znaczy ze okolo tyle potrzebuje, bedzie dzialac z plyty glownej mysle bez problemu - tym bardziej jak plyta nowsza! Samo gniazdko tyle przeniesie.

???? I = 3/12.

A wydajność prądowa lub moc, jaką można zassać z tych złącz, powinna być podana w instrukcji do płyty głównej.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Krzysiek. snipped-for-privacy@dla.zaufanych.zapytaj> napisał(a):

No nie, I=P/U czyli I= 3/12= 0,25A !

Typowo podłaczane do płyty gł. wentylatory pobierają - jak zapamiętałem - 150 mA i nie radzę liczyć na dużo więcej !

Reply to
wredny_menel

Użytkownik Krzysiek. napisał:

to jest ok : P=U*I,

a to co to jest? ;) I=12/3 = 4A :) cos duzo.

No pewnie tylko coś jednostki nie bardzo :)

Pozdr, Marek

Reply to
Marek P.

A one maja 12V? Jesli tak to ktore piny? Nawet nie wiem jak sie te zlacza nazywaja (mam na mysli te co zasilaja HDD). W instrukcji do plyty nie ma takich rzeczy.

Reply to
iokionous

molex jakis tam, kupisz w sklepie elektronicznym, utniesz z wiatraka jakiegos (sa i takie nie do plyty podlaczane). Kolory kabli koduja napiecie, na obudowie zasilacza jest notka.

iokionous napisał(a):

Tu masz rozpisane zlaczki z kompa i nie tylko.

Reply to
Marcin Gala