Narzędzie do testowania Ethernetu

Znacie jakiś program do prostego testowania Ethernetu? Chciałbym aby łączył się jako client i wysyłał regularnie jakieś dane (najlepiej losowe) i sprawdzał czy dostaje to samo w odpowiedzi. Na razie napisałem prosty skrypt korzystający z pinga, ale wolałbym bardziej obciążyć serwer. Mogę to sobie sam napisać, ale może jest coś gotowego.

Reply to
Bool

W dniu 2016-01-16 o 15:15, Bool pisze:

wyślij 1000 pingów co milisekundę z payloadem 100kB każdy, to obciązysz :) Gigabit Ethernet powinien dać radę :)

a.

Reply to
Artur Miller

iperf się chyba nada.

Reply to
Grzegorz Jablonski

Właśnie go opaliłem. Przydatny program. Tylko jest jeden problem, on wymaga uruchomienia clienta i serwera, a jednym z badanych urządzeń jest mały moduł bez systemu operacyjnego.

Reply to
Bool

aby łączył się jako client i

dostaje to samo w odpowiedzi. Na

bardziej obciążyć serwer. Mogę to

Ale którą warstwę chcesz testować? Jak same ramki eth, to bardzo trudno będzie "obciążyć serwer" bo to nawet "nie wyjdzie" poza chip układu...

Reply to
Marek

W dniu 2016-01-16 o 17:57, Marek pisze:

Warstwę transportową