naprawa monitora PC, zmiana świetlówki n

Mario pisze:

[..]

Zdecydowanie tak.

Ano, przeoczyłem słowo najtańsze, jak to tej pory w około 25m różnych ale zawsze najtańszych taśm mam 3 wadliwe diody.

Reply to
AlexY

W dniu 2016-02-22 o 15:39, J.F. pisze:

A masz jakieś wsparcie na to, że współczesne monitory po dwóch latach pracy są skazane na zgon? W 2009 kupiłem telewizor Panasonic. Miał gwarancję 3 lata, którą wydłużyłem za darmo do 5. W grudniu 2014 gwarancja się skończyła, a telewizor chodzi nadal. Kupuję co parę lat jakiś sprzęt jak laptopy, monitory, elementy do pecetów. Poza jedną kartą graficzną z 5 lat temu i jednego monitora, nie zdarzyło mi się żeby mi się coś psuło. Monitor IIyama 22 cale ma z 8 lat, wymieniane świetlówki a w przetwornicy wyłączony obwód kontroli prądu, bo się po tej wymianie wyłączał po kilku sekundach. I teraz jak padnie to po prostu kupię nowy. W każdym razie nie widzę żeby mi się sprzęt elektroniczny psuł z powodu ROHS tuż po dwuletniej gwarancji. Nie widzę też żeby średni czas życia nowego sprzętu był krótszy od starszego. Już prędzej sprzęt AGD, typu zmywarka, mikrofalówka, ekspres.

Reply to
Mario

W dniu 2016-02-22 o 18:26, AlexY pisze:

Ja mam odwrotne doświadczenia.

Reply to
Mario

Użytkownik "robot" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:naf040$7as$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl... ...

Auto całkowicie sprawne, tylko silnik nie działa :P

To i tak pikuś...

To już chyba lepiej na giełdę pojechać i cuś nabyć. Albo zgłosić się do mnie, mam kilka starych monitorów, oddam za darmo :) Warszawa. Wszystkie chodzące. A przynajmniej takie były, jak je odstawiałem na spoczynek.

Reply to
ACMM-033

Użytkownik "ACMM-033" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:nafm9m$tia$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Ach, zapomniałem dodać, że to niestety, CRT. Mam jeszcze jakiegoś LCD

1280x1024, dość duży i wygodny, zasilany z zasilacza laptopowego, ale za niego nie gwarantuję...
Reply to
ACMM-033

On 2016-02-22 18:23, AlexY wrote: [...]

No pewnie, że pakują. Tylko jakoś ciężko jest mi wyobrazić aby naprawa elektronicznego złomu była czyimkolwiek hobby. :-D

Ostatnio sam miewam jakieś dziwne myśli aby kupić i odrestaurować jakiś zabytkowy radioodbiornik. Na pewno odrestauruję Bambino które stoi na strychu w domu mojej matki. Ale nie przyszłoby mi do głowy aby grzebać w jakimś bezwartościowym chińskim gównie.

Reply to
JDX

Open your mind, niektóre zainteresowania potrafią być dziwne, zastanawiające czy przerażające.

Dosyć subiektywna opinia, pamiętaj że każdy produkt masowy to chińskie gówno.

Reply to
AlexY

W dniu 2016-02-20 o 22:39, ToMasz pisze:

ja kiedyś wymieniłem - na wczasach w 2006r żona upuściła laptopa i rozbiła się świetlówka. Na szybko musiałem coś wymyślić i wyszło na to, że jedyne dostępne 'na już' rozwiązanie to kupienie w lokalnym sklepie diodek smd - drogie były jak cholera i działały jak coś pomiędzy robaczkiem świętojańskim a świeczką. W sumie zamontowałem ich chyba z 10 sztuk, zasilane to było z usb i działało, aczkolwiek widoczność obrazu była tak na 30% oryginału na minimalnym podświetleniu. Generalnie nie polecam, chociaż teraz diodki są mocniejsze i może było by lepiej pod względem jasności, ale równomierności podświetlenia na całym ekranie moim zdaniem nie da się łatwo osiągnąć. pozdrawiam Krzysiek

Reply to
ks

przy samej wymianie podswietlenia prosciej bedzie wywalic swietlowke rozcinajac ramke i wstawiajac tasme ledow, nie bawilbym sie z rozbieraniem matrycy warstwa po warstwie jezeli jakis dostep jest

jezeli jeszcze znajdzie gdzies w zasilaczu to co trzeba zeby to zasilic to poza rozkrecaniem i skrecaniem mozna sie zmiescic w kwadransie

Reply to
m4rkiz

Może niejasno napisałem. Tylko w niektórych dużych miastach. Dwóch czy trzech.

Proszę kup mi.

Moim zdaniem ty przesadzasz. Tak tanio się nie da. Przecież właśnie po to specjalnie z ciekawości wchodziłem na allegro, żeby sprawdzić.

Możesz te 34 pln przeliczać na co tylko chcesz. Ale nie zmieni to faktu, że 34 to jest ponad dwa razy więcej niż 15.

Mój monitor nie jest zepsuty.

Pozdrawiam.

Reply to
robot

Był kiedyś na sąsiedniej grupie (a moze na tej) miszczu co się porzeprowadził do puszczy i narzekał na brak zleceń jako programista. Faktycznie, możesz mieć rację, bez karty wyjazdu lub pozwolenia na sprowadzenie to może być poważny problem dla przeciętnego niewolnika z Łowicza.

Nie widzę problemu. W jaki sposób chciałbyś go przetransportować z mojego domu do Twojego?

Da się. Walśnie *teraz* kiedy ludzie wyrzucają stare lcdki. Za jakieś 5 lat cena zacznie się piąc w górę z powodu efektu "retro".

Ja jestem w stanie kupić go *teraz* za 15zł. To że ty nie możesz nie zmienia faktu że niektorzy (z przegięciem na "wielu") mogą. Nijak to nie podważa idei braku opłacalności grzebania w chińskim gównie. Jest zwykłym trolowym czepialstwem.

I znalazleś za 15 złotch czy nie? O PRZEPRASZAM, za 14.99.

A więc trolowanie? Wyprowadź się z zadupia i będzie profit.

Zepsuty jest monitor u ToMasz-a. Faktycznie, więc potraktuj to jako przemyślenie na przyszłość.

PS. Nie, nie mogę poprawić twojej lokalizacji. Płacz i płać skoro mieszkasz w miejscu gdzie bandyci zdzierają za sprawny monitor 32zł.

PS2. Skoro 32 zł to problem to pojedź na skup złomu. Dasz dychę cieciowy przy bramie i wytargasz sobie cały samochód elektroniki z czego część zupełnie sprawnego.

Reply to
Sebastian Biały

Poddaję się. Nic nie zrozumiałeś z tego co napisałem.

Reply to
robot

W dniu 2016-02-20 o 22:39, ToMasz pisze:

Tu sa gotowe rozwizania

Tmek

Reply to
Tmek

Trudno, takich głupków jak ja jest pełno w internecie. Ale nie przejmuj się, grupy umierają i ostatni (głupek) gasi światło już za 2-3 lata.

Reply to
Sebastian Biały