Napięcie +-5V i przetwornik A\C

Witam.

Mam pytanie odnośnie przetwornika, którym zmierzyłbym napięcie z przedziału +-5V Z tego co widze to takich przetworników nie ma albo ja nie znalazłem. Czy pomiar takich napięc sprowadza się do układu detekcji przejścia przez zero plus odpowiednia obsługa tego zdarzenia z poziomu procedur w kontrolerze?? Tak się zastanawiam bo chciałbym wybrać układ jak najmniej złożony.

Pozdrawiam.

Reply to
Viki

Najprostszy ICL7106(7) tak właśnie działa. Mierzy w przedziale +/-2V, więc dla Twoich potrzeb trzeba mu dodać (jak najbardziej precyzyjny) dzielnik

1:2,5.

Roman

.
Reply to
Roman

Właśnie, jaki układ dzielnika proponowałbyś?? Musi to być układzik precyzyjny, rezystorki pewnie nie wystarczą, są do tego jakieś specjalne układy?

Reply to
Viki

W uzupełnieniu do mojego poprzedniego postu - jeśli nie zależy na pełnym wykorzystaniu skali przetwornika ICL7107, to lepiej dać dzielnik 1:10, wówczas pomiar będzie się "zgadzał" cyfrowo, tzn. będzie w zakresie od +500 do -500 (przecinek trzeba sobie "dorysować").

Roman

Reply to
Roman

Są specjalne układy - poszukaj frazy "voltage divider" na:

są tam np. MAXIMy 54xx,

Dzielnik można wykonać z precyzyjnych, metalizowanych oporników o niskim wspólczynniku temperaturowym. Można to zrobić metodą dobierania oporników z większej partii, dobrze byłoby się posiłkować się miernikiem wyższej klasy.

Wogóle zobacz jeszcze inne przetworniki na

fraza: ICL71 , jest tam lepszy (ale droższy) ICL7135 - łatwiej współpracuje z uP.

Roman

Reply to
Roman

Nie musi być bardzo precyzyjny bo możesz doregulować VREF. Ważne żeby rezystory miały mały TWR.

Reply to
Mariusz Dybiec

Prawde powiedziawszy to potrzebuje przetwornik 16 bitowy, 3 kanały z funkcją S-H. Ale póki co musze rozwiązać problem pomiaru napięcia +-5V.

Reply to
Viki