LM317 ma napięcie 1.25V, zna ktoś alternatywę z

Witam, jako regulatora napięcia używam układu LM317. Używam go bez oporników, aby uzyskać napięcie wyjściowe

1.25V. Czy zna ktoś podobny regulator który ma Uwy=1.20V?
Reply to
Pszemol

W dniu piątek, 13 listopada 2015 14:27:22 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:

MCP1825S-1202E/DB

Reply to
stchebel

Hm... dziękuję ale nie o to mi chodziło.

Przez "podobny" rozumiałem trochę więcej podobieństw :-)

Mianowicie

- trzynóżkowy

- obudowa SMD SOT-223-4 lub podobna

- praca bez oporników dająca 1.20V zamiast 1.25V w LM317.

Idealnie byłoby po prostu w istniejącą już płytkę wstawić to zamiast wyjętego z niej LM317. Zna ktoś coś takiego?

Reply to
Pszemol

Jedna sztuka, czy więcej? LM117 ma większy rorzut parametrów. Można "wymierzyć"...

Reply to
Desoft

W dniu 2015-11-13 o 14:27, Pszemol pisze:

Moze coś takiego

Jeśli 200mA wystarczy

Reply to
Mario

W dniu 2015-11-13 o 14:27, Pszemol pisze:

Chyba najlepsze to:

Mario

Ten ma 1.25V minimum, jak LM317, już chyba lepszy MCP1700. Dzięki!

Reply to
Pszemol

Tak, to powinno podejść... Dziękuję!

Powinno wystarczyć. Wybadam to w poniedziałek - super!

Reply to
Pszemol

W dniu 2015-11-15 o 14:08, Pszemol pisze:

9 - LD1117#12.

Reply to
Mario

Acha :-) A na witrynie sklepu zmyłka aby odstraszyć klienta: Napięcie wyjściowe, min.: 1.25V

Jeszcze raz dziękuję. Podmiana alementu/nowy "assembly level" to pestka która nie będzie kosztować w praktyce nic... Fajnie.

Reply to
Pszemol

W dniu 2015-11-15 o 16:16, Pszemol pisze:

Pewnie regulowany ma 1.25 a ten na #12 ma 1.2V.

Reply to
Mario

No a pisałeś że najlepszy ST bo występuje w SOT-223 a Microchip nie? SOT-89 rzeczywiście jest znacznie mniejszy od SOT-223-4. Czy może coś więcej miałes na myśli niż obudowę?

Ale powinien działać nawet LD1117#12C z rozluźnionymi tolerancjami napięcia wyjściowego: 1.176-1.224V. Ten bez literki C na końcu ma widełki znacznie węższe: 1.188-1.212V

Swoją drogą zauważyłem jeszcze jeden problem z LM317, wymaga on minimum 3V różnicy Vin-Vout :-) A u mnie był popędzany z 3.3V aby produkować 1.25V ... ooops :-)

Jeszcze raz wielkie dzięki za sugestię tego LDO scalaka!

Reply to
Pszemol

W dniu 2015-11-16 o 20:52, Pszemol pisze:

MCP był pierwszy jaki wyszukałem w swoich ściągach. W SOT-223 nie znalazłem. Topologię miał taką jak trzeba, tylko obudowę trochę mniejszą. Nie patrzyłem na ile obejdzie się bez zmieniania ścieżek. Zostawiłem coś dla ciebie :) Ale jak zobaczyłem, że LD1117 ma SOT223 i ma 800 mA to uznałem że będzie lepszy.

Cieszę się, ze mogłem pomóc.

Reply to
Mario

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news:n2dc0d$qvu$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

Skąd wziąłeś dropout 3V dla LM317? Dla różnych LM317 to jest podobnie więc pierwsza z brzegu karta w której są wykresy (Figure 4):

dojdzie do 2,5V przy obciążeniu 1,5A i dopiero w skrajnych temperaturach. Przy obciążeniu 200mA i normalnej temperaturze to jest około 1.7V. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Zamiast brac pierwszą z brzegu, sięgnij do oryginału:

:-)

Reply to
Pszemol

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news:n2fgrt$sdv$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

To tylko recommended :). P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Tak czy inaczej, wolę równać rekomendację do wspólnego mianownika zamiast ograniczać się do konieczności zakupu akurat wersji od ST, bo ta od TI, dawnego Nationala, już będzie mieć jakieś problemy...

Reply to
Pszemol

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news:n2geuf$19f$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

Przeglądałem parametry LM317 jakiś rok temu. Interesował mnie ten sam parametr, ale nie jego minimalna wartość, a maksymalna. Nie chce mi się teraz sprawdzać, czy dobrze pamiętam, ale od TI można kupić LM317 według wersji TI i inny według Nationala i każdy z nich jest nieco inny. OIDP jeden redukuje ogranicznik prądu ze wzrostem napięcia, a drugi nie (ale mogę mylić z jeszcze innymi źródłami LM317). Krytykowałem wtedy tu na grupie ST za ich karty katalogowe LM317 bo ewidentne błędy (które według mnie przy tak starym układzie już nie powinny mieć miejsca) + za dużo technologii ^C^V przy tworzeniu pochodnych LM317 (LM317M, LM317L).

Kiedyś (oj, wieki temu) mierzyłem dropout LM317 i pamiętałem, że przy małych prądach jest poniżej 2V.

Dla mnie to recommended >3V to tak jakby dla tranzystora npn napisać, że recommended Uce>0,7V i na tej podstawie rezygnować z wykorzystania go jako klucz. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Uce to zły przykład - weź sobie jako parametr RDSon... ten ma duży rozrzut. I obliczaj wszystko do zmierzonego RDSon jednego tranzystora w ręce, ignorując rekomendowany/deklarowany rozrzut tego parametru w serii.

Ty Piotrze musisz na jakiejś Uczelni pracować albo gdzieś w państwowej firmie, bo my, prywaciarze, nie mamy czasu aby każdy komponent osobno testować i na podstawie jednego elementu wyciągać wnioski co do każdego parametru rekomendowanego przez producetna... My, prywaciarze, bierzemy "recomended" przez producenta jako ewangelię, bo wiemy że nie na jednym egzemplarzu z serii testował, wiedzą jakie mają odchyłki w serii, wiedzą jak zagwarantować że będzie to działać z każdą kostką i w każdych warunkach z zakresu, więc jak producent pisze minimum 3V to wie czemu tak pisze, inaczej napisałby minimum 2V - każdy producent chce aby jego komponent pracował w jak najszerszym zakresie temperatur, napięć i prądów, miał jak największy limit mocy i jak najmniejsze prądy pasożytnicze i najmniejsze drop-outy.

Przypominasz mi gościa u nas w pracy który wziął kostkę FPGA, która ma zakres temperatur komercyjny (0C...+40C) po czym płytkę z nią polutowaną włożył do pieca i przejechał od -50C...+80C patrząc na diody LED urządzenia i ponieważ nic złego nie zobaczył, diodki migały radości i żadnych zwisów ani nieprawidłowości na tym jednym egzemplarzu nie zauważył to uznał że firma od FPGA go robi w balona i swój produkt wypuścił do zakresu industrial (-40C...+70C). Cały swój eksperyment oparł o JEDEN egzemplarz

- jedną sztukę. To samo robił z zasilaczem kupionym w całości jako płytka open-frame. Producent deklaruje maksimum temperatura +50C ale jemu to nie przeszkadza aby po krótkim teście w piecu do +80C dalej sprzedawać w aplikacjach do +70C. Ciekawe czy te które kupi za miesiąc, już z innej serii, też będą działać - ale najważniejsze że on śpi spokojnie, Ale ja tak nie umiem :-)))

Reply to
Pszemol

użytkownik Pszemol napisał:

NX1117C12Z LT3080 itd.