nagrzew indukcyjny

Mam pytanie. Jaka moc powinien miec (szacunkowo) generator do nagrzewania indukcyjnego odcinka preta stalowego o dlug. 50mm i srednicy 20mm do temp.

1000 st.C? Czy taki generator mozna "zbudowac w domu" i za ile? Dzieki
Reply to
Marek Kuczera

On Behalf Of Marek Kuczera

W jakim czasie i w jakim środowisku? Bo np. w próżni i w czasie jednego roku to i 1W będzie za dużo.

Można. A ile cenisz swoja roboczogodzinę?

pzdr Artur

Reply to
ziel

adam snipped-for-privacy@poczta.fm wrote: [...]

IIRC w Nowoczesnych Zabawkach byl projekt pieca indukcyjnego malej mocy. Ksiazke ostatni przegladalem dosyc dawno temu, wiec detale ulecialy mi juz z pamieci, ale wygladal na realizowalny.

pzdr. j.

Reply to
Jacek R. Radzikowski

Ktos sie kiedys wypowiadal, ze z niej zaden projekt nie nadawal sie do realizacji, ale ja ja wspominam mile choc nic z niej nie robilem.

Pozdroofka Piotrek

Reply to
SP2001EL

Wygladal ... tylko ze z perspektywy lat sie zastanawiam czy on mogl dzialac ... tzn chyba za mala moc tego byla.

Mnie tez to ciekawilo, jako ze projekt, w zalewie zarowkowych migajatek, radyjek i innego badziewia, byl raczej nietypowy. Mocy wielkiej to miec nie moglo, ale pamietam ze autor pisal ze srubokret da rade rozgrzac:)

pzdr. j.

PS: Zabawki to byla kultowa ksiazka:) Jak pierwszy raz jak dopadlem to nie moglem wyjsc z podziwu ze takie cudenka mozna zrobic w tak prosty sposob.

Reply to
Jacek R. Radzikowski

Ale ja o tym wiem :) Chodzilo mi o sama zasade dzialnia. BTW. zrobiles ten piec? I dzialal?

j.

--

Reply to
Jacek R. Radzikowski

wez i wsadz koncowke srubokreta do cewki pracujacego TV (cewka korekcji albo cos co chodzi na WN w starszych tv tych cewek jest pelno:) ) Zobaczysz jak po gora 10 sekundach mozna sie poparzyc o nia.... wojtek

Reply to
Wicleben Wojciech