msi GTX 780 - kondensatorki

Wpadla mi w rece taka karciocha i ponoc dzialala "jeszcze wczorarj". Jak sie przyjrzalem to zauwazylem wypalone kondensatory tak jak tu ponizej: Dokladnie te same, te same identyfikatory.

I teraz pytania mam w sumie dwa:

  1. Skad sie dowiedziec jakie one maja wartosci i ewentualnie gdzie je kupic?
  2. Jakie sa szanse (ocena spod grubego palca ale od kogos kto mial do czynienia z takimi naprawami) ze te kondensatory to oznaka ze cos innego tez padlo albo padnie niebawem?

Wymienic kondensatory pewnie moge sobie sam jak sie dowiem co to za jedne. Ale jak karta nie wstanie to chcialem wiedziec czy warto w nia inwestowac czy olac i sprzedac komus na czesci czy cos...

Na razie jej do kompa nie wsadzilem. Mysle ze kompa by mi nie uszkodzila ale ryzykowac nie chcialem.

Pozdro!

Reply to
ptoki

Z innej, podobnej karty. Bardzo mozliwe że to "referencyjna", czli poza logo producenta niczym się nie rózni od innych.

Te kondensatory potrafią paśc same z siebie. Kilkanascie procent napraw elektroniki, hobbystycznie, to wymiana takich zwarych kondensatorów. W przypadku źródła prądu kilkudziesięciu A, takie zwarcie kończy się wypaleniem dziury.

Podstawa: Sprawdzić czy zasilanie PCI i dodatkowe, nie są zwarte do masy, oraz sprawdzić, czy mosfety w sekcjach zasilania nie są zwarte. Potem ryzyk fizyk.

Reply to
heby

i linie danych na złączu...

W.

Referencyjna raczej. Na innych zdjeciach te kondensatorki sa w innych miejscach ale podobnie nazwane i podobnie popalone.

A to w sumie racja. Dzieki.

Dzieki, juz znalazlem miejsce gdzie mi przelutuja za znosne pieniadze. Ale se pomierze sam.

Dziekuje!

Reply to
ptoki

Fajnie, dziekuje!