Programator PIC - dalsze problemy

G napisał(a):

kwestia podstawowa to taka, czy program, którego używasz do programowania uC, wspiera wersję 16F876A, bo jest różnica w algorytmie programowania pomiędzy 16F876 i 16F876A

Reply to
Tawez

Cos bardzo podobnego mam przy programowaniu PIC16F627 jesli programuje na prace w wewnetrznym oscylatorem i pin RA5/MCLR jako wejscie a nie reset. Po prostu programator/program sterujacy jest zle zaprojektowany i nie podaje na czas wysokiego napiecia na MCLR i proc "rusza". Procesor programuje sie poprawnie tylko weryfikacja pada. Jesli chce miec cykl programowania z weryfikacja musze najpierw wykasowac proca (wyslac komende "erase"). Uzywam programatora na portcie rownoelglym i programu picprog. GRG

Reply to
Gregor

G napisał(a):

A jaki masz system operacyjny? Z windows xp są problemy ,jak i z 2000.W xp musi być w "hardware" ustawione "windows api" , w ustawieniach options>misc załadowac sterownik i dodatkowo wywalić wszystkie sterowniki portu z pamięci typu "userport", ja akurat taki raz używałem i zresetować kompa, to mi pomogło dopiero. Poza tym nie ma to jak prawdziwy programator z buforem MAX232 (ja mam Studipipo II, napięcie programujące z przetwornicy kluczowane jakimś chyba

4006, zasilanie wszystko przez stabilozator 5V, (schematu w necie JUŻ NIGDZIE NIE MA)), i konkretnym napięciem jakie powinno być , napięcie 12 z portu może siadać. No i wczoraj właśnie, jak zwykle się okazało, że to wina systemu a nie programatora. W zależności od widzimisi programowało się od kilku do kilkudziesięciu bajtów w picu 16f84a-4. Pamięci szeregowej akurat nie sprawdzałem ale możliwe że nie byłaby taka wybredna. Więc te testy stanów (w icprogu) mogą o niczym nie świadczyć.pzdr
Reply to
szlovak

i jeszcze dodatkowo ustawiam "enable Vcc as MCLR"

Reply to
szlovak

troche niskie to nepięcie MCLR, takie jest w specyfikacji tego pica?

Reply to
szlovak

Kamil K. napisał(a):

No dobra, może nie musi , pewnie można to zrobić na rożne sposoby,ale problemy są. I nie śmiga znowu tak super, pod win98 mimo wszystko szybciej się programuje, nawet jak dam I/O delay na 1 w XP

Reply to
szlovak

uzywam z

Multiprog: szybko, pewnie i smiga bez problemu w xp. Czas programowania 16F876A ok. 8 sec.

Jesli chcesz bawic sie w schemat to proponuje samemu sklecic. Podstawy juz masz.

Reply to
Kamil K.

Sam nie wiem, czy bede probowal jeszcze cos robic samemu. Mysle czy by nie kupic gotowego programatora. Prawie identyczne problemy jak teraz mam z wlasnorecznie wykonanym programatorem mialem kilka lat temu kiedy robilem sobie kabelek do Nokii. W koncu okazalo sie, ze najlepszym wyjsciem bylo kupienie oryginalnego kabla - dziala bez problemu do dzis...

Dziekuje za pomoc Pozdrawiam Grzegorz

, może coś zrekonstruujesz. ALbo kupic to nawet tanio jeśli sprzedają jeszcze

Reply to
szlovak

szlovak

Użytkownik "szlovak" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.tpi.pl

BTW: NIE ZMIENIAJ TEMATU gdy odpowiadzasz na posty w jakimś wątku, bo robi się totalny bałagan. Nie tylko lokalnie w czytniku newsów ale (co ważniejsze), także w archiwum na googlach. Mimo, że w nagłówku istnieje pole "References" to google wiążą wątki po treści pola "Subject". Osobny temat = osobny wątek, nie przystający do reszty i często niegooglalny.

Reply to
Marek Dzwonnik