Modul Peltiera na radiator wzmacnaicza audio?

Witam Mam wzmacniacz pracujacy w klasie A, duze radiatory, ale nadal grzeja sie one za mocno.Witaraki odpadaja bo musialy by byc duze a to szumi.Czy mozna jakos zastosowac modul Peltiera?Ma ktos moze jakies doswiadczenie z tym? Dziekuje.

Reply to
PioSZ

Witaj,

W Twoim liście datowanym 1 czerwca 2004 (18:30:35) można przeczytać:

P> Witam P> Mam wzmacniacz pracujacy w klasie A, duze radiatory, ale nadal grzeja sie P> one za mocno.Witaraki odpadaja bo musialy by byc duze a to szumi.Czy mozna P> jakos zastosowac modul Peltiera?Ma ktos moze jakies doswiadczenie z tym?

A Ty pewnie myślisz, że to ciepło to moduły Peltiera jakoś "zlikwidują". Moduł to tylko pompa ciepła. Będziesz miał ciepło od radiatorów i od modułów.

Reply to
rc72

Dać jeszcze większe wiatraki i zredukować obroty.

A jak odprowadzisz ciepło z modułu Peltiera? _Dodatkowe_ ciepło...

Jasne. I wiemy, że cudów nie ma - zachciało się audiofaszyzmu, to takie są efekty.

Poważniej: zmienić radiatory na takie, jakie są stosowane do procesorów. Widziałem takie w formie wachlarza - mają naprawdę niską rezystancję termiczną nawet bez wiatraka.

Byłbym zapomniał - chłodzenie wodne jeszcze pozostaje.

Najwyzsza moc odprowadzisz stosujac HEATPIPE i duzy radiator. Modul peltiera wymaga intensywnego chlodzenia.

Reply to
Grzegorz Gabryś

Użytkownik Grzegorz Gabryś napisał:

A gdzie taką rurę kupić? (chętnie wyprowadziłbym radiator na zewnątrz komputera ;-) M

Reply to
mac

A czy ja mu kazałem robić wzmacniacz w klasie A?

Hehe... Nie, ale jakby sie zastanowic, to chyba Zalman'y beda w sam raz (cenowo) do tego wzmaka :D

Pozdrawiam, CyberDe@th.

Reply to
CyberDe

Widzialem kiedys na sieci producenta co sprzedawal gotowe rury. Moc jesli dobrze pamietam to 25-35W na rure, byly rozne dlugosci chyba do

300mm, ceny nie bylo. Poszukaj moze znajdziesz.
Reply to
Grzegorz Gabryś

Wysyłając taki oto zestaw znaków dnia 2004-06-02 00:52 CyberDe@th nakarmił(a) stado głodnych newsserwerów:

Te sto paręnaście PLN za miedziany pióropusz+wentylator to IMHO nie jest tak dużo - najtańsze gotowe chłodzenie wodne to min 100PLN.

Reply to
badworm