Moduł GPS - i co dalej...

Cena modułów GPS (zarówno nowych jak i do wybebeszenia z gotowych układów) zeszła do ceny na tyle przyjemnej, że można zaszaleć na takowego w celu (powiedzmy) pobawienia się nim i zobaczenia o co w tym biega. Przeglądałem dziś net pod kątem takich modułów i nasuwa mi się jedno pytanie: czy jest do nich *ogólnodostępna* dokumentacja, w której jest coś więcej niż pinologia i parametry portu szeregowego (z ewentualnym dodatkiem 'obsługuje protokół NMEA')? Coś co opisuje choćby najprostszą (re)konfigurację modułu (np. parametry transmisji szeregowej) - o wykorzystaniu GPIO czy własnym wykonywalnym kodzie już nawet nie marzę. :)) Coś co nie wymaga podpisania 666 cyrografów i za symboliczną cenę 6.66k$ ?

Ewentualnie z innej beczki : może możecie zasugerować jakiś newbie-friendly moduł dobrze nadający się do 'pierwszego konaktu'?

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

Sławomir Szczyrba pisze:

Prawie zawsze na stronie producenta znajdziesz komplet dokumentacji przerastający nawet twoje potrzeby. Niezależnie, czy to będzie Trimble, Rikaline, Altina, Holux, GlobalSat czy uBlox.

Ważne, abyś kupił normalny moduł GPS OEM, a nie gdzieś na aukcji "mam takie coś wyciągnięte z nawigacji, nie wiem czy działa, sprzedaję jako uszkodzone". A i tak przed zakupem konkretnego modelu poszukaj do niego dokumentacji w Sieci.

Reply to
Adam Dybkowski

BOFH excuse 423: It's not Adam Dybkowski compliant.

Czyli źle szukałem. Minus dla mnie, ale obiecuję szybką poprawę :) Chyba mnie czeka w takim razie jutro (hm, dziś) solidna prasów... googlówka na temat modułów GSM.

Naah. Myślałem albo o 'funkel nówka' module z TME czy Maritexu, albo o zakupie przystawki GSM do komputera i jej wypatroszeniu (co było nawet opisywane jakiś czas temu na grupie)

Dzięki!

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

Sławomir Szczyrba pisze:

:-o A w ogóle mowa o GPS czy GSM?

Podaj nazwę w katalogu TME, zobaczymy co da się wygooglać.

Reply to
Adam Dybkowski

I błsynęły jaskrawym błękitem elektrony kreśląc zawiłe słowa pod którymi ognistą czerwienią zapłonął podpis: Adam Dybkowski

Jasne, że *GPS*. Ten GSM to efekt >20h na nogach... :/

TME ma iTRAX300 (SiRF Star3), miłe, ale nie czuję się na siłach tworzyć obwodów na 1.5GHz (trzeba dodać NLA i antenę SMD albo gniazdo antenowe dla gotowego modułu anteny) Za to Maritex ma już gotowy moduł z SiRF Star3, ale za to napędzany jest z 5V, żre dwa razy więcej prądu, i ma zbędny z mojego punktu widzenia układ dopasowania poziomów napięć do RS232 na drugim porcie szeregowym. (moduły z chipsetem MediaTek mają podobnoż problemy przy małej prędkości, więc odpadają w przedbiegach). SiRFStar3 ma dość dobrą dokumentację, już znalazłem. Teraz szukam kto jeszcze sprzedaje moduły GPS w detalu...

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

Ja niedawno kupiłem moduł Altiny GMD-170. Podczepiłem go do Atmegi i użyłem gotowych procedur z biblioteki AVRLib. Nie rozpracowywałem protokołu binarnego dla tego modułu. W sumie to był jeden wieczór roboty.

Pozdrawiam.

Reply to
Look

Welcome to the real world, eh Look ?

KrisTech : brak towaru, gdzie indziej nie spotkałem... Ale dzięki za info :)

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

Sławomir Szczyrba pisze:

Na pewno nie chcesz modułu od razu z wbudowaną anteną? To dużo wygodniejsze niż doczepiać ją na kabelku. No ale to już zależy od konkretnego zastosowania.

Reply to
Adam Dybkowski

Klik-klik-klik... To Adam Dybkowski donosi :

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~

Chcę, ale te które na razie znalazłem mają zbędne dodatki, a ten który by mi pasował, chwilowo jest nieuchwytny. Nic to, nie pali się, szukam dalej :)

Sławek (A nawet jak nie znajdę, to wezmę co dają i też tragedii nie będzie.)

Reply to
Sławomir Szczyrba

ja używam takiego modułu. Posiada antenę pasywną i wyjście 1PPS.

Reply to
Miro

Może Miro trolluje, a może i nie... Ale informuje :

Dzięki.

Ostatecznie stanęło na GlobalTop FGPSMOPA1

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba