mini wifi

potrzebuje sie podłączyc do sieci kablowej ethernet, a gniazdka w laptopie brak :-(

No i tak sobie wymyśliłem, że jakis AP by to zrobił bez problemu.

Tylko:

-mały i lekki

-chętnie z wbudowaną baterią.

Moze ktos cos polecic/podpowiedzieć? google nie pomaga, bo z dużo róznych znajduje,

J.F

W dniu 4.04.2024 o 16:39, J.F pisze:

Gniazdka USB też? Bo są przecież karty sieciowe na USB.

Reply to
SW3

Pan J.F potrzebuje sie podłączyc do sieci kablowej ethernet, a gniazdka w laptopie brak:

Z małych, to spotkałem u kogoś coś podobnego do tych:

Bateryjnego AP nie widziałem nigdy, ale tu można łatwo użyć power banku, bo do zasilania jest gniazdo USB.

Reply to
Jarosław Sokołowski

in <news:1v5i12a2c3l7w$.1ji7qrq8all6k$. snipped-for-privacy@40tude.net user J.F pisze tak:

kabel będzie najpewniejszy. wifi i bt to zuo.

TP-Link USB 3.0 to Gigabit Ethernet Network Adapter USB to RJ45 Lan Wired Adapter

PiteR

Pan PiteR napisał:

Najtańsze adaptery USB/eth też nie są przesadnie wielkim dobrem. Jeśli to jest jeden z tych nowych laptopów, co to już nie mają ethernetu, a gniazdek też im wiele nie zamontowano, rozsądnym zakupem może być coś z tego cyklu (jest kilka różnych wydań):

Jarosław Sokołowski

W dniu 04.04.2024 o 16:39, J.F pisze:

AP na baterie to ciężki temat, bo i po co to, ale jest kupa sprzętów zasilanych przez PoE.

Jak prędkość nie jest głównym kryterium, to może Mikrotik mAP lite?

ły i zasilany prze PoE, ale celowałbym raczej w używany, bo nowy jednak drogawy jest jak na możliwości, które oferuje.

Jak prędkość ma być większa i nie musi być aż tak mały, to z Mikrotików hAP AC2 lub hAP AX2, ewentualnie montowane sufitowo cAP AC/AX.

Reply to
nadir

A co to za sieć tak z ciekawości, bo domowa to zwykle ma router wifi, a jakaś inne, bez wifi to czy to nie specjalnie dla większego bezpieczeństwa? Żebyś się w jakieś kłopoty nie wpakował.

Tp-link lub GL.iNet. Trochę używałem TL-MR3020. Instalowałem na tym chyba nawet openwrt czy podobne, ale ręki nie dam sobie uciąć. Ale popatrz też na stronach TP-Linka na bardziej wspołczesne modele, bo chyba jest tam tego trochę więcej. GL.iNet, np. GL-AR300, dużo trudniej dostać, ale jest to MZ zupełnie inna klasa sprzętu (opcje, itd.). Mają już zainstalowany openwrt.

Znam tylko jeden taki: TP-Link TL-MR3040.

Usb-ethernet też jest opcją.

Reply to
Marcin Debowski

Jeszcze z innych, to Mikrotiki klasy SOHO są MZ świetne konfiguracyjnie (RouterOS) i przystępne cenowo.

Tego akurat nie używałem, ale poszukaj po MikroTik hAP mini czy gdzieś nie dostaniesz. To jest taki maluszek o kubaturze zbliżonej do MR3020.

Marcin Debowski

bateryjne są chociażby Gl-iNet, ale chyba nie tanie. Ja mam x300, bo w pracy mi się przydaje - wpinam sieć do gniazda LAN (sieć np dedykowana do kamer bez dostępu do internetu) i łączę się bezprzewodowo - choć jeszcze nie udało mi się zmusić go do połączenia przez VPN, co byłoby dla mnie przydatne do ustawiania kamer - na razie podłączam laptopa i przez 4G (albo przy mniejszych obiektach Wifi) łaczę się z nim zdalnym pulpitem (raczej bez stałego IP będzie problem z VPN - potrzebuję mieć dostęp do dowolnego urządzenia/dowolnego portu)

Reply to
ddddddddddd