Mikser Yamaha

Witam!

Mam problem z mikserem audio firmy Yamaha. Model to MX 12/4. Objaw jest taki: Nie ma dźwięku na lewym kanale, a każde wejście stereo jest miksowane w ten sposób, że w jednym z kanałów jest odwrócona faza, co powoduje, że wokal jest wycięty z muzyki.

Może spotkaliście się z podobnym przypadkiem i wiecie mniej więcej czego szukać.

Ew. co może oznaczać Phantom i do czego służy wejście typu Jack z opisem IN/OUT?

Reply to
Virus_7

Powitanko,

Zasilanie mikrofonu pojemnosciowego AFAIR 48V.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Pawel "O'Pajak" napisał(a):

Tak też się domyślałem. Dzięki. ;)

Reply to
Virus_7

Przem@s - [Helldriver] napisał(a):

Ok. Dzięki.

Reply to
Virus_7

Virus_7 napisał(a):

Należy przyznać, że ta Yamaha to pancerna konstrukcja. ;) Rozbierałem ją z godzinę. Obejrzałem ją i zauważyłem dużo syfu w potencjometrach. Zobaczę czy przeczyszczenie ich coś da. Ponieważ mikser był używany jako mikser przenośny niektóre potencjometry są lekko przekrzywione. Czy to może mieć jakieś znaczenie? Nie wiem jak teraz robi się miksery, ale tutaj widzę, że każde wejście jest jako tako podłączone do jakiegoś kanału zbiorczego i dalej wchodzi na grupy itd. Co w takim mikserze może paść?

Reply to
Virus_7

William napisał(a):

Hmmm... Kontunuuj. ;) Możesz podać jakiegoś linka do różnych typów złącz Jack? Ale sądzę, że to jednak nie jest to. Tutaj są złącza stereo nie mono. Z resztą podłączałem się przejściówką Mono Jack - Chinch i efekt był ten sam. Tzn. nie pracuje lewy kanał, a kiedyś wszystko było ok.

Reply to
Virus_7

William napisał(a):

O kurcze. Chyba zajarzyłem swój błąd. ;) Czyli wejścia od 1 do 8 są tak naprawdę wejściami jednokanałowymi, tak? A wybór kanału jest przez te przyciski od grup?

Stereofoniczne wejścia to te 9-12. Aaaa... No to jedna usterka "wyeliminowana". ;)

Poprawka. Lewy kanał nie działa. Sprawdzałem działanie dźwięku stereo także na wejściu 9/10. Wygląda to tak: Mam takie przejściówki Jack Mono <-> Chinch. Wkładam jedną do L(mono) razem z sygnałem. Dźwięk jest ale tylko na R. Wkładam drugą, niepodłączoną do R. Złącze (L + R) się odmostkowuje. Dźwięk znika. Przełączam źródło do Tape In. Dźwięk jest w obu kanałach OK.

Pytanie: Do czego służy więc Hot i Cold złącze w tych monofonicznych?

PS Dzięki bardzo za pofatygowanie się i znalezienie mi istrukcji.

Reply to
Virus_7